مدیر شبکه‌های رادیویی قرآن و تلاوت خبر داد:

دومین سری مسابقه بین‌المللی «تلاوت من» به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود

تمام برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان 30 قسمتی هستند تا اگر مخاطب قسمتی را از دست داد به فهم مابقی مطالب لطمه نخورد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه‌های رادیویی قرآن و تلاوت در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دو شبکه که بعدازظهر امروز 29 خرداد در نمایشگاه قرآن برگزار شد، اظهار داشت: خیل کثیری از مخاطبان قرآن در ماه رمضان به سمت رادیو قرآن و تلاوت گرایش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی رادیو قرآن در ماه رمضان گفت: تمام برنامه های شبکه های قرآن و تلاوت 30 قسمتی است، به این صورت که اگر مخاطبی قسمتی را از دست داد به فهم مابقی مطالب لطمه نخورد.

محمدزاده افزود: در سالهای گذشته طرح فراگیری با نام «قرآن کتاب زندگی» را داشته ایم و امسال نیز آن را تداوم خواهیم بخشید. این برنامه به صورت جزء محور است و هر روز به یکی از جزء های 30 گانه قرآن پرداخته می‌شود.

مدیر رادیو قرآن عنوان کرد: در رابطه با مباحث تفسیری در ماه رمضان از دو استاد برجسته آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله ضیاء آبادی استفاده شده است. برنامه تفسیر آیت‌الله جوادی آملی در ساعت 22:20 هرشب و برنامه تفسیر آیت‌الله ضیاءآبادی ساعت 11:05 پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص موضوعاتی نظیر حفظ، قرائت، روخوانی، تجوید و بسیاری از موضوعات مختلف قرآنی برنامه‌هایی در طول روز پخش می‌شود که اساتیدی از جمله موسوی بلده و پور زرگری در این برنامه ها حضور دارند.

محمدزاده در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع پخش ترتیل‌خوانی قرآن کریم در این ماه اشاره داشت و افزود: در 4 نوبت توسط قاریان مطرح کشور جزء‌خوانی خواهیم داشت که در ساعت 5 صبح، 12 ظهر 19 و 24 از رادیو قرآن پخش می‌شوند.

مدیر شبکه‌های رادیویی قرآن و تلاوت ادامه داد: یکی از فرهنگ‌های اصیل قرآنی حفظ آیات است که این مورد نیز در برنامه‌های قرآنی ما وجود دارد.

وی افزود: «شهر قرآن» برنامه دیگر رادیو قرآن برای ماه رمضان است که هر شب ساعت 21:15 به روی آنتن می رود.

محمدزاده همچنین از اهتمام رادیو قرآن بر فرمایش رهبر انقلاب برای برگزاری برنامه‌هایی برای جوانان خبر داد و گفت: برای غنی‌سازی قرآنی اوقات فراغت خانواده‌ها در تابستان برنامه‌های متنوعی را داریم که اصلی‌ترین آن طرح «قرآن کتاب زندگی» با محوریت سوره حدید است و در حدود 45 روز این طرح به طول می انجامد.

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: همچنین با همکاری وزارت آموزش و پرورش مسائلی از جمله سیر مطالعاتی در زمینه‌های قرآنی ، مشاوره و هدایت تحصیلی در حوزه علوم انسانی را برای نوجوناان خواهیم داشت.

محمدزاده در انتها از برنامه ویژه رادیو قرآن خبر داد و گفت: برنامه جدید ما اجرای فاز دوم مسابقه بین‌المللی اینترنتی«تلاوت من» است که در سال 95 کلید خورده و محوریت این مسابقه نوجوانان هستند. در آینده اطلاعات بیشتری از این مسابقه خواهیم داد.

در انتهای این مراسم مجری برنامه نام هفت موذنی که فردا قرار است از اذان آنها رونمایی شود را به شرح زیر اعلام کرد:

1.اذان محمد طوخی
2.اذان استاد هلباوی
3.اذان استاد متولی عبدالعال
4.اذان استاد محمدحسین سبزعلی
5.اذان استاد رحیم خاکی
6.اذان استاد لطیفی نیا
7.اذان استاد علی قاسم آبادی




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار