لیگ جهانی والیبال 2016 – برزیل

ایران 3 - آرژانتین 2 / جدال مربیان آرژانتینی را لوزانو بُرد + فیلم

تیم ملی والیبال ایران موفق شد دیدار مقابل تیم ملی آرژانتین را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود تمام کند.

ایران دو - آرژانتین یک / یک ست تا نخستین پیروزی شاگردان لوزانوبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 4 امروز به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت تا سومین دیدار خود در چارچوب هفته نخست این مسابقات را برگزار کند. 

دیداری که به دلیل حضور خولیو ولاسکو روی نیمکت تیم ملی آرژانتین و رویارویی این مربی با شاگردان سابقش در تیم ملی ایران از جذابیت خاصی برخوردار بود.

این مسابقه حساس و دیدنی که 5 ست به طول انجامید در نهایت با برتری 3 بر 2 تیم ملی ایران به پایان رسید تا شاگردان رائول لوزانو با یک پیروزی از 3 دیدار ، هفته نخست لیگ جهانی 2016 را به پایان برسانند.

**ست اول : ایران 25 – آرژانتین 22

رائول لوزانو برای آغاز این دیدار سید محمد موسوی، سعید معروف، عادل غلامی، شهرام محمودی، محمد جواد معنوی نژاد و میلاد عبادی پور و مهدی مرندی را به میدان فرستاد.

لوسیانو دیچکو، نیکلاس برونو، مارتین راموس، برونو لیما، کریستیان پوگلاخین، سباستین سوله و لیبرو الکسیس گنزالس هم 6 بازیکن آغاز کننده ولاسکو در این دیدار بودند.

نخستین امتیاز این دیدار را تیم ملی ایران با اسپک خوب محمد جواد معنوی نژاد کسب کرد. در ادامه برتری با ایران بود تا اینکه دو تیم در امتیاز 5 برابر شدند. دو تیم در امتیاز 8 بر 7 راهی اولین وقت استراحت فنی این ست و این دیدار شدند. 

در ادامه تیم ملی ایران با دو امتیاز اختلاف پی افتاد. این برتری ادامه داشت تا جایی که دو تیم باز هم با برتری ایران و در نتیجه 16 بر 13 راهی دومین وقت استراحت فنی این ست شدند. تیم ملی آرژانتین در این ست نمایش خوب نداشت و بازیکنان این تیم از تسلط کافی برخوردار نبودند. ایران 20 بر 18 از حریفش پیش افتاده بود. 

در ادامه ایران دو امتیاز گرفت و 22 بر 18 پیش افتاد. نتیجه ای که موجب شد ولاسکو تقاضای وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت آرژانتین توانست دو امتیاز گرفته و این بار لوزانو وقت استراحت گرفت. در نهایت این تیم ملی والیبال ایران بود که توانست ست نخست این دیدار را با نتیجه 25 بر 22 به سود خود تمام کند.

ایران دو - آرژانتین صفر / یک ست تا نخستین پیروزی شاگردان لوزانو

**ست دوم : ایران 25 - آرژانتین 20

تیم ملی والیبال آرژانتین اولین امتیاز این ست را کسب کرد. امتیازی که موجب شد رائول لوزانو تقاضای بازبینی صحنه را ارائه دهد. این اتفاق منجر شد امتیاز اول از آرژانتین گرفته و  به ایران داده شود. در ادامه همچون ست اول تیم ایران ار حریفش پیش افتاده بود و نمایشی کم اشتباه تر داشت. با این حال دو تیم در امتیاز 7 برابر شدند. اولین وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 7 به سود ایران برگزار شد. 

امتیاز نهم را شهرام محمودی برای تیم ملی ایران بدست آورد و امتیاز دهم ایران را هم معنوی نژاد کسب کرد. سرویس خوب میلاد عبادی پور روند امتیازگیری ایران را ادامه داد. نتیجه 11 بر 7 به سود ایران بود. اشتباه عادل غلامی منجر به کسب هشتمین امتیاز آرژانتینی‌ها شد. در ادامه باز هم توپ و میدان در دست شاگردان لوزانو بود. 

دو تیم در امتیاز 16 بر 14  راهی دومین وقت استراحت فنی ست دوم شدند. پس از آن دو تیم در امتیاز 17 برابر شدند. بازیکنان آرژانتین در تلاش بودند از ایران پیش بیفتند اما دفاع خوب محمد موسوی این فرصت را از شاگردان ولاسکو گرفت و ایران را 19 بر 17 پیش انداخت. 

برتری دو امتیازی ایران در این ست موجب شد تا خولیو ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرده و نکات لازم را به بازیکنانش گوشزد کند. با این حال بازیکنان ایران بیستمین امتیاز را هم بدست آوردند تا اختلاف پوئن دو تیم به عدد 3 برسد. معنوی نژاد با یک اسپک عالی در منطقه چهار زمین حریف این اختلاف را به عدد 4 رساند. در ادامه دو تیم یک به یک امتیاز کسب می‌کردند. در نهایت این ست هم با برتری 25 بر 20 تیم ملی ایران به پایان رسید تا ایران در مجموع 2 بر صفر پیش بیفتد.

ایران دو - آرژانتین صفر / یک ست تا نخستین پیروزی شاگردان لوزانو

**ست سوم: ایران 21 - آرژانتین 25

تیم ملی والیبال آرژانتین آغاز کننده ست سوم دیدار بود. آرژانتینی‌ها به خوبی میدانستند که در صورت شکست در این ست هر سه امتیاز این دیدار را از دست خواهند داد و با سه باخت پیاپی هفته نخست را پشت سر می‌گذارند. در ابتدای این ست هر دو تیم پایاپای پیش می رفتند، آرژانتینی‌ها در دریافت کم اشتباه تر از دو ست نخست ظاهر شدند و توانستند با یک امتیاز از ایران پیش بیفتند.

 رائول لوزانو در ست سوم این مسابقه بر خلاف ست اول و دوم از فرهاد ظریف به جای مهدی مرندی در پست لیبرو استفاده کرد. دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود آرژانتین به اولین وقت استراحت فنی ست سوم رفتند.

عادل غلامی نتیجه بازی را به تساوی 8 بر 8 کشاند. اما در ادامه آرژانتین 11 بر 8 از حریفش جلو افتاد و لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. برتری تیم آرژانتین تا امتیاز 16 و دومین وقت استراحت فنی این ست ادامه پیدا کرد. جایی که نتیجه 16 بر 13 بود. در ادامه این ست حملات هماهنگ  و سرعتی بازیکنان ایران دو تیم را در امتیاز 18 برابر کرد تا ولاسکو تقاضای وقت استراحت کند.

آرژانتین در ادامه باز هم از ایران پیش افتاد. نتیجه 22 بر 20 بود که لوزانو تقاضای بازبینی صحنه را ارائه داد که بی فایده بود و امتیاز به آرژانتین رسید. ایران 23 بر 20 از آرژانتین عقب افتاده بود. لوزانو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. ست سوم این دیدار در پایان با برتری آرژانتین به پایان رسی تا دو تیم راهی ست چهارم این مسابقه شوند.

ایران دو - آرژانتین یک / یک ست تا نخستین پیروزی شاگردان لوزانو

**ست چهارم : ایران 25 - آرژانتین 14

ست چهارم دیدار دو تیم ایران و آرژانتین در حالی آغاز شد که هر دو تیم برای پیروزی به میدان آمده بودند. شاگردان ولاسکو امیدوار بودند با پیروزی در این ست بازی را به ست پنجم بکشانند و در آن طرف میدان شاگردان لوزانو به دنبال پیروزی و تمام کردن کار در همین ست بودند. اولین پوئن این ست به تیم ملی ایران رسید.

تیم والیبال آرژانتین در این ست هم مانند ست سوم از ایران پیش افتاده بود. امتیاز 8 بر 4 اولین وقت استراحت فنی این ست را رقم زد. برتری آرژانتینی‌ها در تمام طول این ست ادامه داشت. دو تیم در امتیاز 16 بر 11 به وقت استراحت فنی رفنتد. تیم ایران با 5 امتیاز اختلاف از حریفش عقب افتاده بود و باید این نتیجه را جبران می‌کرد. 

بازیکنان ایران در ادامه این ست هم نمایش خوب نداشتند و در یک عملکرد ضعیف و پراشتباه متحمل شکست در چهارمین ست این دیدار شدند. شاگردان خولیو ولاسکو این ست را با نتیجه قابل 25 بر 14 به سود خود تمام کردند تا نتیجه این دیدار در ست پنجم مشخص شود.

ایران دو - آرژانتین دو / دربی مربیان آرژانتینی به ست پنجم رسید!

** ست پنجم: ایران 15 - آرژانتین 11

ست سرنوشت ساز ایران در حالی آغاز شد که تیم ملی ایران بازی 2 بر صفر برده را با نتیجه 2 بر 2 عوض کرد تا نتیجه نهایی این مسابقه در ست پنجم مشخص شود. سه پوئن اول این ست به تیم آرژانتین رسید تا کار برای ایران در همان ابتدای ست سخت شود. پس از کسب دو امتیاز برای ایران، امتیاز چهارم این ست برای آرژانتینی‌ها با اعتراض بازیکنان و مربیان ایران همراه شد و تقاضای بازبینی صحنه داده شد.

دو بازیکن از هر دو تیم با کارت قرمز داور روبه‌رو شدند. اخطاری که به دلیل شادی بعد از کسب امتیاز داده شد. نتیجه 5 بر 4 به سود آرژانتین بود. مصطفی شریفات که در این ست به میدان آمده بود دو تیم را در امتیاز 5 برابر کرد. دفاع خوب شریفات بار دیگر به کمک تیم ایران آمد و نتیجه را 6 بر 5 پیش انداخت. 

ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرد اما این موضوع بی فایده بود و امتیاز هفتم هم برای ایران بدست آمد. امتیاز هشتم هم مصطفی شریفات بدست آورد. برتری برای ایران ادامه داشت تا اینکه تیم ملی ایران موفق شد این ست را با نتیجه 15 بر 11 به سود خود تمام کرده و برنده این ست و این دیدار شود. 

** عملکرد دو تیم از نظر آمار و ارقام به شرح زیر است:

ایران 3 - آرژانتین 2 / جدال مردان آرژانتینی را لوزانو بُرد

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی یه یک برد از هفته نخست مسابقات لیگ جهانی 2016 دست پیدا کرد. ملی پوشان والیبال کشورمان هفته دوم این رقابت‌ها را از روز پنج شنبه  و در صربستان برگزار خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
مشکل تیم مااینه که مااسبک های خوبی نمیزنیم وازتوپ های برگشتی خوب استفاده نمیکنیم.امیدوارم حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
دست مریزاد بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
دست مریزاد بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
جونمونو بالا اوردن تا بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
تعویض ها مثل بازی قبل افتضاح بودن ، اسپک ها هم یا دفاع میشدن یا به بیرن میرفتن!!!
در زمان ولاسکو هر بازیکنی که اشتباه میکرد دستش رو به عنوان معذرت بالا میاورد ولی الان بازیکنا پشت سر هم اشتباه میکنن و کسی عین خیالش هم نیست..
امیدوارم تیم ملی والیبال هر روز بهتر از دیروز بشه تا دل هواداراشو شاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
...والیبالیستها چشون شده؟اصلا خوب بازی نمیکنن
Germany
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
آفرین بر غیور مردان والیبال ایران. آفرین بر غیرت شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بلاالخره برد ...
به زورم برد ...
اینا شل شدن ، چرا ، نمی دونم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
ای کاش پولهایی که توسط مسئولین ما خرج فوتبال می شد به ورزشهای دیگر اختصاص می یافت ولی افسوس که به خاطر اینکه یه عده از فوتبال خوب منفعت می برند نمی گزارند این کار عملی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
آقا دمتون گرم.
گل کاشتید.
ایران به آتش می کشد خاموشی تاریخ را.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
حالا میرن بالا یا رفتنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بااين بازيهايي كه می كنن فكر كنم سال ديگه تو ليگ جهاني نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
ایوووووووووووول .... اینه... اخیش..... تو دلم مونده بود یه بردا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
ایوووووووووووول .... اینه... اخیش..... تو دلم مونده بود یه بردا....