اردبیل؛

خرید 205 هزار تن گندم از گندمکاران استان اردبیل

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از خرید 205 هزار تن گندم از گندمکاران استان اردبیل تا به امروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی نوبخت گفت: از این میزان گندم خریداری شده، 18 هزار تن به خارج از استان و 45 هزار تن در داخل استان حمل شده است.

وی افزود: میانگین خرید روزانه گندم در استان اردبیل 14 هزار تن است که در چند روز آینده اوج میزان برداشت گندم در استان را شاهد خواهیم بود و برای حمل و انتقال محصول در داخل استان با کمبود وسیله نقلیه مواجه هستیم و از تب و تاب خرید گندم در بیله سوار مغان کاسته شده و خرید گندم در پارس آباد و گرمی مغان ادامه دارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: خرید گندم در استان اردبیل از پانزدهم خردادماه آغاز شده اما تاکنون ریالی به بهره برداران پرداخت نشده است و از این بابت 2 هزار و 600 میلیارد ریال بدهکار هستیم.

نوبخت بیان کرد: بر اساس تجربه سال گذشته که مخلوط شدن گندم برداشت شده از دشت مغان با گندم سایر شهرستان ها باعث ارتقای کیفیت نان استان شد بهتر است امسال نیز از خروج گندم مرغوب به خارج از استان جلوگیری شود.

براساس آمارهای موجود، سطح کشت گندم در استان اردبیل بالغ بر 320 هزار هکتار است و امسال برداشت بیش از 700 هزار تن محصول از گندمزارهای این استان برآورد می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.