داعشی ها قبل از ترک فلوجه چه کردند + فیلم

همزمان با آزاد شدن شهر فلوجه عراق، بیش از صدها خانواده که نزد داعشی ها اسیر شده بودند، آزاد شده و از لحظات وحشتناک اسارتشان می گویند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ورود نیروهای عراقی به فلوجه، صدها خانوادۀ این شهر از چنگ داعش نجات یافتند و تاکید کردند که عناصر تروریست داعش، خودروهای مردم را سرقت کردند و ساختمان ها را آتش زدند و سپس به صورت دسته جمعی، به سمتی نامعلوم گریختند.

داعشی ها قبل از ترک فلوجه چه کردند + فیلم

یکی از شهروندان فلوجه می گوید: عناصر داعش، تجهیزات خود را رها کرده و زنانشان را با خود بردند؛ آن ها غیرنظامیان را به حال خود رها کردند؛ بدرفتاری داعشی ها با کودکان و بزرگ ترها، یکسان بود؛ آن ها پل ها را ویران و زیرساخت ها را نابود کردند.

یکی دیگر از شهروندان فلوجه نیز می گوید: ما از ساکنان منطقه الازرقیه هستیم، نیروهای ارتش که آمدند، داعشی ها فرار کردند و خانه های مردم به ویژه خانه های عناصر پلیس را آتش زدند، آن ها هنگام فرار، خودروهایی که بنزین داشتند را از ما می گرفتند و با خود می بردند، اگر نزد ما غذا می دیدند آن را نیز می گرفتند، چون دیگر حتی غذا هم نداشتند.

داعشی ها قبل از ترک فلوجه چه کردند + فیلم

گواهی نجات یافتگان فلوجه، از شرایط دشوار مردم این شهر، هنگام حضور داعشی ها حکایت دارد.

یکی از شهروندان فلوجه نیز گفت: ما به مدت یک ماه و نیم با اتهاماتی ساده نزد داعش زندانی بودیم، به عنوان مثال به من گفته بودند چون دو سال پیش برادرانم را زندانی کرده بودند، من تهدیدی برای آن ها به شمار می روم، به همین سبب مرا هم زندانی کردند.

آزادسازی فلوجه، با مشکلات و مشقت های فراوانی عملی شد، زیرا نیروهای عراقی، بیم آن داشتند که این عملیات، به غیرنظامیان آسیب بزند و داعش نیز با علم به این مساله، هزاران نفر از مردم فلوجه را به گروگان گرفته و از آن ها سپر انسانی ساخته بود.

شهر فلوجه روز جمعه از تسلط داعش آزاد شد.






منبع: العالم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.