راه عجیبی که مایکروسافت برای خرید لینکدین پیمود

لینکدین توسط شرکت مایکروسافت خریده شد، اما در این میان رقابت زیادی میان شرکت های زیادی ایجاد کرد.

راه عجیبی که مایکروسافت برای خرید لینکدین پیمود به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته گذشته اعلام شد شرکت مایکروسافت با پرداخت 196 دلار به‌ازای هر سهام و در مجموع با پرداخت 26.2 میلیارد دلار بزرگترین شبکه اجتماعی سازمانی جهان، «لینکدین» را خرید. ولی مایکروسافت تنها شرکتی نبود که تمایل به تصاحب لینکدین داشت.

طبق گزارشات رسیده Salesforce به عنوان بزرگترین تولیدکننده نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در جهان برای خرید لینکدین با مایکروسافت در رقابت بود و سرانجام غول نرم‌افزاری جهان موفق شد با پرداخت 26.2 میلیارد دلار این شبکه اجتماعی بزرگ را از آن خود کند.


این گزارش تصریح کرد که مایکروسافت از مدت‌ها قبل لیکندین را به عنوان یک فرصت برای خرید جدید خود می‌دید و این اتفاق محقق نشد. 

در آخر «رِید هافمن» رئیس هیئت مدیره و «جِف وِینر» مدیرعامل لینکدین به «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت اعلام کردند که یک شرکت دیگر تصمیم گرفته است آنها را بخرد.

شرکت Goldman Sachs برای نخستین بار پیشنهاد خرید لینکدین را به Salesforce اعلام کرد. «مارک بنیوف» مدیرعامل Salesforce با تایید این مسئله گفت: «ما یک نگاه کلی به این مسئله داشتیم. ما همواره با ارایه روش‌های جدید به مشتریان خود کمک می‌کنیم». دو شرکت مایکروسافت و Salesforce از دادن توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کردند.

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد قیمت پیشنهاد شده و نحوه خرید Salesforce مهم‌ترین عاملی بود که باعث شد لینکدین به آنها فروخته نشود.

منبع: pcworld

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.