قلب های قرمز روی کدام عکس نقش می بندند؟

طبق نظر کارشناسان عکاسی تعداد لایک های عکس ها توسط کاربران در فضا های مجازی معیار جالبی برای سنجش کیفیت این عکس ها نیست

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنچه که در تاریخ ثبت شده اولین عکس در آوریل سال ۱۸۲۷، توسط ژوزف نیسفور نیپس مخترع فرانسوی با یک دوربین سوزنی گرفته شد که این عکس برای ظاهر شدن باید ۸ ساعت در معرض نور قرار می‌گرفت و پس از مدت کوتاهی نیز نقش تصویر از بین می رفت.


قلب های قرمز روی کدام عکس نقش می بندند؟///گزارش

شاید جالب باشد که بدانید در تهران قدیم، عکس ها همگی در روز وبا استفاده از نور آفتاب گرفته می شد . نخستین عکاسی که در شب عکس گرفت، جعفر خادم بود. ابتکار جالب وی به این صورت بود که پودر منیزیم را در ظرف درازی ریخته و دو طرف پودر را به سر سیم لخت برق وصل کرد و با آماده شدن سوژه عکس، کلید برق را زده منیزیم جرقه زده و نور تولید می کرد و به عنوان فلش از آن استفاده می شد.

سالها پیش بشر برای ثبت لحظات زندگی خود وسیله ای را به نام دوربین عکاسی اختراع کرد
با این وسیله انسان ها بهترین اتفاقات زندگی خودشان را درقاب دوربین ثبت و برای خود آلبومی از عکس های مختلف درست می کردند تا زمانی که دلتنگ روزهای گذشته شدند این آلبوم را ورق بزنند و خاطرات خود را مرور کنند

در زمان های گذشته کار ثبت عکس آسان نبود و مراحل زیادی برای گرفتن یک عکس باید پشت سر گذاشته می شد تا عکسی گرفته و ظاهر شود. از سختی هایی مثل گذاشتن دوربین روی سه پایه گذاشته می شد وپارچه ای که عکاس روی سر خود می انداخت تاعکس هایی که در تاریکخانه ها ظاهر می شد. .

قلب های قرمز روی کدام عکس نقش می بندند؟///گزارش

حالا بعد از گذشت زمان زیاد و با پیشرفت تکنو لوژی تحول عظیمی در صنعت عکاسی به وجود آمده و افراد زیادی به این رشته روی آورده اند تا جایی که عکاسی را به عنوان یک شغل برگزیده اند

قلب های قرمز روی کدام عکس نقش می بندند؟///گزارش

در همین زمینه و با رشد روز افزون نرم افزار های پیام رسان و بوجود آمدن فضای مجازی کاربران عادی نیز از این وادی عقب نمانده و با در دست داشتن گوشی های هوشمند خود سعی در به ثبت رساندن اتفاق های روزانه خود در کمترین زمان دارند و به همین وسیله ماراتنی از عکس های منتشر شده بروی فضا های مجازی به راه انداختند و عده ای بدون هیچ علمی نسبت به این حرفه و با گرفتن لایک های زیاد نسبت به این عکس ها مهر تائیدی روی عکس های خودشان میزنند و خودشان را عکاس حرفه ای می دانند بماند که برای گرفتن سلف پرتره ها چه بلاهایی سر خودشان آورده اند .

قلب های قرمز روی کدام عکس نقش می بندند؟///گزارش

اما کمی تخصصی ترکه نگاه کنیم می بینیم صنعت عکاسی با این تاریخچه و سختی هایی که در این راه متحمل با رشد بی رویه این موج مورد غفلت واقع شده و این اتفاق ممکن است تهدید بزرگی برای عکاسی حرفه ای باشد.

قلب های قرمز روی کدام عکس نقش می بندند؟///گزارش


راستی شما کدام یک را انتخاب می کنیدعکسی که لایک بیشتری می گیرد یا عکس حرفه ای؟!


گزارش از زینب نیک صفت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.