آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان در انتظار پاسخ دولت

معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون جامع ویژه دانشجو معلمان ورودی 91 برای برگزاری، در انتظار پاسخ دولت است.

نعمت الله موسی پور معاون دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص وضعیت برگزاری آزمون جامع برای دانشجو معلمان ورودی 91 گفت: پیش از این قرار بود این آزمون تحت عنوان ارزشیابی صلاحیت معلمین در مرداد ماه برگزار شود اما به دلیل مسائل حقوقی در حال حاضر منتفی است.  
 
وی ادامه داد: برای برگزاری این آزمون با بخش حقوقی دولت مذاکراتی انجام شده تا شرایطی برای ایجاد آزمون فراهم شود اما با توجه به زمانی که داریم اجرایی شدن آزمون برای دانشجو معلمان 91 مشکل به نظر می رسد.  
 
موسی پور عنوان کرد: البته برگزار نشدن آزمون جامع برای دانشجو معلمان به معنای لغو آزمون جامع برای پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال گذشته نیست و برگزاری آزمون برای افراد مذکور به قوت خود باقی است.  
 
معاون دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دلیل اصلی برگزار نشدن آزمون جامع برای دانشجو معلمان تفسیرهای متفاوتی است که در بحث صلاحیت گزینش مطرح است.  
 
وی ادامه داد: برخی بر این عقیده هستند که دانشجو معلمان به دلیل آنکه مدرک خود را در دانشگاه فرهنگیان اخذ می کنند صلاحیت لازم برای ورود به حرفه معلمی را دارند و گزینش و آموزش در این دانشگاه برای وارد شدن به بازار کار کافی است اما برخی بر این عقیده هستند که علاوه بر آموزش در دانشگاه فرهنگیان نیازمند برگزاری آزمون جامعی هستیم تا صلاحیت ورود افراد به حرفه معلمی تعیین شود براین اساس تصمیم گیری قطعی به بخش حقوقی دولت واگذار شده و منتظر پاسخ دولت برای برگزاری یا عدم برگزاری آزمون هستیم.  

موسی پور اظهار داشت: با وجود آنکه زمان کافی برای برگزاری آزمون جامع برای دانشجو معلمان ورودی 91 وجود ندارد اما همچنان امیدواریم این مسئله به زودی روشن شود. 

معاون دانشگاه فرهنگیان در خصوص پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته یادآور شد: بحث مصاحبه آزمون جامع آنها در حال برگزاری است و بخش های دانشی، عملکردی و کتبی نیز در مرداد ماه برگزار می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار