رمضان در بنگلادش؛ از متداول‌ترین غذاهای افطار آشپزخانه‌های بنگلادشی تا برگزاری همایش‌های مذهبی+ تصاویر

در ماه رمضان، در بنگلادش طیف گسترده‌ای از غذاها در سفره افطار بنگال‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه پرفضیلت رمضان، آیین‌های خاص خود را دارد كه آن را از بقیه ماه‌های سال متمایز می‌كند. مسلمانان کشورهای مختلف جهان هم در این ماه متناسب با آداب و رسوم‌ خود تلاش می‌کنند تا به بهترین شكل ممكن از فضیلت ماه میهمانی خدا بهره ببرند.

مسلمانان بنگلادشی نیز با نزدیک شدن به ماه رمضان با غبارویی اماکن مذهبی به استقبال این ماه می‌روند. بنگلادش با 170 میلیون جمعیت که حدود 90 درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، سومین کشور پرجمعیت اسلامی است. بیش‌تر جمعیت مسلمان این کشور اهل سنت و حدود چهار درصد هم شیعیان هستند.

در طول ماه مبارک رمضان، در بیش از دویست و پنجاه هزار مسجد بنگلادش، برنامه‌های قرائت و تفسیر قرآن، ادعیه و سخنرانی‌های مذهبی برگزار می‌شود. آموزش قرآن به کودکان و برگزاری همایش‌هایی با هدف ایجاد وحدت میان امت اسلامی از دیگر برنامه‌های مساجد این کشور است. 

در ماه رمضان در بنگلادش طیف گسترده‌ای از غذاها در سفره افطار بنگال‌ها قرار دارد. برخی از متداول‌ترین غذاهای افطار در آشپزخانه بنگلادشی شامل "پیاژو" ساخته شده از عدس رب، پیاز خرد شده، فلفل سبز، "بیگونی" تشکیل شده از برش نازک از بادمجان در یک خمیر نازک از آرد گرم غوطه‌ور در روغن وحلیم، خرما، سمبوسه، "دال پوری” (آش نوعی از عدس شیرین وخوش طعم)، "چوله” (نخود پخته شده) کباب ماهی، پیتا نوعی شیرینی بنگالی و انواع مختلف میوه‌ها مانند هندوانه. همچنین نوشیدنی‌هایی مانند روح افزا و شربت لیمو در سفره افطار استفاده می‌شود. سبریجات و پیراشکی نیز از افطاری‌های محبوب اهالی جاکارتای اندونزی است که در بازارهای محلی به فروش می‌رسد.

مسلمانان بنگلادشی در این ایام به تهیه و توزیع غذای افطار در میان اقشار کم‌درآمد جامعه می‌پردازند. عید فطر هم در بنگلادش برای مسلمانان این کشور به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد محسوب می شود که از یک هفته تا چند روز در این کشور تعطیل است و بازار سفر و دید و بازدید گرم است.


رمضان در بنگلادش


رمضان در بنگلادش

رمضان در بنگلادش

رمضان در بنگلادش


رمضان در بنگلادش


رمضان در بنگلادش

رمضان در بنگلادش


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار