اختصاص 200 میلیارد تومان بودجه دانشگاه آزاد به بحث ورزش

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان بودجه اختصاص یافته این دانشگاه به امر ورزش گفت: بنا داریم تا سال‌های آتی 25 درصد کل دانشجویان‌مان در مجموعه ورزشکاران باشند.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از موفق‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه فعالیت های عمرانی است که ظرف سه سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 900 هزار مترمربع فضاهای به اتمام رسیده و حدود 700 هزار مترمربع دیگر هم در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه خانواده 1.7 میلیون نفری دانشگاه آزاد به ورزش علاقه‌مند هستند، افزود: در مجموعه تهران مرکز نزدیک به 63 هزار مترمربع پروژه ورزشی داریم که درکنار توسعه علمی و پژوهشی نشان از توجه دانشگاه آزاد به ورزش دارد.

میرزاده عنوان کرد: امروز یکی از پروژه‌های دانشگاه تهران مرکز به نام شهدای مدافع حرم (شهیدان صدزاده و باغبانی) افتتاح شد. در این مجموعه برای خدمات ورزشی به دانشجویان تهران مرکز (در رشته ورزش تا مقطع دکتری) آموزش می دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این مجموعه ( دو هزار مترمربعی) مصداق خوبی از اقتصاد مقاومتی است چراکه به جای صرف هزینه‌های بالا برای ساخت فضایی جدید، فضاهای قبل را با هزینه کم و مدتی چهار الی پنج ماهه به تجهیزات روز و مدرن مجهز و آماده بهره‌برداری کردند.

وی بیان کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزد اسلامی با تصویب هیات امنای مرکزی تشکیل شده که سال گذشته شعبه مرکزی آن در تهران افتتاح شد و امیدواریم شعبات استان‌ها هم به زودی افتتاح شوند.

میرزاده سرمایه گذاری ورزشی دانشگاه آزاد را روی بحث آموزش و فراخوان جمعیت عظیم دانشجویان دانست و اظهار داشت: نزدیک به 240 هزار دانشجو در مجموعه ورزشی این دانشگاه به غیر از بحث آموزش، ورزش می کنند لذا برنامه داریم تا پایان برنامه پنج ساله دانشگاه حدود 200 هزار نفر دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه حدود 200 میلیارد تومان بودجه کاری و عمرانی برای امر ورزش در سال 95 اختصاص یافته است، افزود: در دانشگاه آزاد 20 رشته ورزشی درلیگ برتر داریم که در 12 رشته مقام اول و شش رشته مقام دوم کسب شده است؛ همچنین تعداد زیادی از ورزشکاران تیم قهرمان والیبال و کشتی آزاد ایران از دانشجویان دانشگاه آزاد بودند که در نظر داریم به زودی از آنها تقدیر و تجلیل کنیم.

وی همچنبن درباره طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی در تهران یادآور شد: در این زمینه کار واحد تهران شمال به خوبی پیش می رود، واحد تهران جنوب طرح‌ها را تهیه و طراحی کرده است، واحد تهران غرب متاسفانه هنوز مقداری مشکل دارد اما درمجموع تهران پزشکی، تهران دندانپزشکی و تهران دارویی زمین‌هایی را فراهم کرده و نقشه‌هایشان طراحی شده است و امیدواریم کارهای آنها هم به زودی آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.