دفع حملات داعش/ 142 داعشی در حلب کشته شدند

نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه بامداد سه شنبه دومین حمله بزرگ گروهک تروریستی داعش به شهر منبج را دفع کرده و موفق شدند بیش از یکصد و 42 نفر از تروریست ها را از پای درآورند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،   یک منبع میدانی از نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه به خبرنگار این خبرگزاری گفته است که، حمله از محور الباب و مسکنه و جرابلس آغاز شد و شهرک عریمه و روستاهای عوسجلی، طوق الخلیل، محترق کبیر و روستاهای دیگر این منطقه شاهد حملات شدیدی بوده است.

این منابع آگاه هم چنین تاکید کرده است: گروهک تروریسیتی داعش با انفجار خودروهای انفجاری و موشک های دست ساز درصدد نفوذ به این منطقه بود که نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه این حملات را دفع کرده اند.

از سوی دیگر، یک مقام شورای نظامی منبج و وابسته به نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه اعلام کرد: داعش بیش از 70 درصد از توان خود رد حومه منبج را از دست داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، روز دوشنبه اعلام کرد از آغاز عملیات نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در ماه گذشته میلادی، که برای بیرون راندن گروهک تروریستی داعش از شهر منبج واقع در استان حلب صورت گرفته است، 352 داعشی کشته شده اند.

شهر منبج (واقع در 360 کیلومتری دمشق) بین رقه و مرز سوریه و ترکیه قرار گرفته و به عنوان یک نقطه مهم و استراتژیک به شمار می رود که مرکز دریافت اسلحه، مواد غذایی و نیروی نظامی داعشی ها به شمار می رود.

این شهر از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران نفر شهروندان شهر منبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در 31 می (11 خرداد)، عملیاتی را برای بیرون راندن گروهک تروریستی داعش از شهر منبج که یکی از مراکز اصلی استقرار تروریست ها در استان حلب است، آغاز کردند.

نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا توانستند کنترل بیش از یکصد روستا و مزارع را در منطقه منبج به دست آورده و این منطقه را به محاصره خود درآورند.

با حمله های انتحاری گروهک تروریستی داعش که تقریبا به صورت روزانه انجام می گیرد، پیشروی نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه کُندتر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/


برچسب ها: حملات ، داعش ، حلب ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار