اولین نمایش کودک در مرکز مطالعاتی قشقایی اجرا می‌شود

مرکز مطالعاتی قشقایی این بار میزبان گروه پژوهشی جوانی است که برای اولین بار نمایشی مربوط به حوزه کودک را در آنجا اجرا می کنند.

سیما شیبانی سرپرست گروه نمایشی واحه در خصوص اجرای پژوهشی پروژه گروهشان در سالن قشقایی تئاترشهر به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با دانشجویان هنر و معماری و دانشجویان تئاتردانشگاه آزاد گروه واحه را تشکیل دادیم. در واقع از سال ۸۷ این گروه شکل گرفت و در طی این سالها نحوه کارمان به صورت تجربی بود و خیلی تئاتر کلاسیک آن را دنبال نکردیم و بسیاری از اجراهایمان خارج از محیط تئاتری بود. همچنین نگاه متفاوتی به تماشاگر  تئاتر داریم.

وی ادامه داد: ایده‌ای که برای مرکز مطالعات قشقایی داریم شامل اجرای سه نمایش و سه سخنرانی با حضور اساتید برجسته است. هفته اول اجرا، نمایشی با عنوان راهنمای تئاتر شهر با موضوع معرفی غیر متعارف و ساختارشکن از این مجموعه است و نیکو ممدوح این اثر را کارگردانی می‌کند.

شیبانی تصریح کرد: در کلاسهای پژوهشی علاوه بر تئاتر به مبحث های جامعه شناسی و روانشناسی و معماری پرداختیم؛ چراکه معتقدیم تئاتر به نوعی باید از رشته‌های دیگر هم برخوردار باشد و تئاتر مدیایی ارزشمند است.
 
وی افزود: ایده کلی این پروژه حضور تماشاگر در اجراست؛ یعنی تماشاگر به اندازه ای که تئاتر می‌بیند، باید درگیر نمایش شود و حتی در یکی از اجراها پایان نمایش را تماشاگر مشخص می کند.

شیبانی درباره اجرای نمایش «پرواز عمود کبوتر دریای جودی بر فراز آبهای سرد معتدل اقیانوس اطلس» گفت: این اثر که در هفته دوم اجرا می شود، نوشته پویا پیر حسینلو و کارگردانی من است که متن آن در جشنواره فجر مورد تقدیر قرار گرفت. این اجرا ویژه کودکان است البته برای اولین بار نمایش کودک در تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

وی گفت: نمایش سوم ما با عنوان «راز گنج کبود» از شیوه اجرایی مولتی مدیا استفاده کرده و اجرای آن هم منوط به ارتباط با تماشاگر است به نوعی  که تماشاگر آینده داستان را تغییر می دهد.

شیبانی در پایان اظهار داشت: پروژه نمایش را در تالار قشقایی جشنواره‌ای طراحی کردیم و حتی  عنوان پروژه را هم جشنواره گذاشتیم و بر این اساس هم پیش میرویم. همچنین گروه ما یکی از جوانترین گروه‌هایی است که به صورت مطالعاتی در قشقایی اجرا می کنیم.

گفتنی است؛ سه نمایش این گروه مطالعاتی برای اجرا در قشقایی از دهم تیر ماه در ساعت 17 به روی صحنه می‌رود. همچنین سخنرانی‌های این گروه از صبح تا قبل از اجرا آغاز می شود.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار