ارومیه؛

توزیع سبد غذایی مادران باردار در شهرستان مهاباد

تعداد 110 عدد سبد کالای مادران باردار در شهرستان مهاباد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت گفت:هدف از این اقدام ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای است که با مشارکت بخش‌های موسسه بنیادعلوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

وی اظهار داشت: خانم های باردار دارای BMI کمتر از 18 و نیم در شروع بارداری و وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری و هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و چند قلویی و وزن گیری مطلوب در دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن برحسب BMI مشمول دریافت سبد غذایی رایگان هستند.

خانم مولوی گفت: خانم های باردار از ابتدای شروع بارداری تا 6 ماه بعد از بارداری سبد کالایی دریافت می‌کنند. در این طرح جامعه هدف را مادران بارداری تشکیل می دهند که توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد کالا به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در دومین دوره اجرای توزیع سبد غذایی در مرکز بهداشت بین 110 خانوار واجدشرایط توزیع گردید. این سبدهای حمایتی حاوی 15 قلم موادغذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری می باشد که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد

شایان ذکر است رسیدگی به وضعیت مادران باردار از اولویت های اصلی شبکه بهداشت و درمان مهاباد به حساب می آید.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.