ایران روی خط زلزله!

رییس پژوهشگاه لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از خطر وقوع زمین لرزه برای ۹۰ درصد ایران خبر داد و گفت: نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود.

مهدی زارع رییس پژوهشگاه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عامل زلزله خیز بودن کره زمین حرارت درونی آن است متاسفانه ایران بر روی خط زلزله قرار گرفته و بررسی ها نشان می دهد که جنوب ایران و شمال البرز از مناطق پر خطر هستند.

وی با اشاره به گسل‌های ایران تصریح کرد: دامنه های جنوبی البرز مرکزی یعنی جایی که کلانشهر تهران در آن واقع شده طبق مستندات علمی زلزله خیز است و اینکه گفته می شود که زلزله های ایجاد شده ناشی از آزمایش ها یا حتی انفجارهای هسته ای است ، واقعیت ندارد چرا که تهران زلزله خیز بوده و خواهد بود.

رییس لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عامل زلزله خیز بودن کره زمین را حرارت درونی آن ذکر کرد و بیان داشت: متاسفانه کشور ما در خط زلزله قرار گرفته و بررسی ها نشان می دهد که جنوب ایران و شمال البرز از مناطق پر خطر هستند به گونه ای که از هزار سال گذشته زلزله های تاریخی در این نواحی رخ داده است.  

وی بيان كرد: زلزله‌های مخرب و فاجعه آميز چند دهه اخير نشان داد كه ايران كشوري زلزله خيز است و هيچ نقطه اي از آن از خطر زلزله در امان نيست.

زارع یادآور شد: در اين رابطه بايد به دو موضوع مهم در شهرها پرداخته شود كه مورد نخست بايد به مكان گزيني شهرها و شناخت گسل ها دقت بيشتري شود و دوم آنكه مقاوم سازي ساختمان ها با معيارهاي علمي فراموش نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار