یک سلفی از پشت صحنه «ماه عسل» + تصاویر

همیشه برای یک خبرنگار و کسی که حرفه خبرنویسی و گزارشگری را دنبال می‌کند، رفتن به پشت صحنه یک برنامه جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همیشه برای یک خبرنگار و کسی که حرفه خبرنویسی و گزارشگری را دنبال می‌کند، رفتن به پشت صحنه یک برنامه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. علی‌الخصوص وقتی که آن برنامه جزو برنامه‌های مورد علاقه‌ات باشد. برنامه‌ای که نه فقط در بین رسانه‌ها بلکه بین مردم و مخاطبان تلویزیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و جزو برنامه‌های ماندگار محسوب می‌شود. برنامه‌ای که درباره‌اش حرف می‌زنیم، «ماه عسل» است؛ برنامه‌ای که امسال ده ساله شد.

روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) مصادف شد با روزی که قرار بود برای تهیه گزارش از پشت صحنه «ماه عسل»، به جمع آنها بپیوندیم. با ترافیک همیشگی تهران و دلشوره‌هایی که برای دیر رسیدن به وجود می‌آید، در نهایت با تاخیر نزدیک یک ساعت به مقصد رسیدیم و وارد استودیو و فضای پشت صحنه «ماه عسل» شدیم.

یک سلفی از پشت صحنه «ماه عسل» + تصاویر

با توجه به اینکه قرار بود، نیم ساعت قبل از برنامه حاضر شویم و درباره جزئیات پشت صحنه گزارشی داشته باشیم اما زمان رسیدن ما  تمام عوامل هر کدام مشغول کارهای خود بودند و برنامه روی آنتن بود. سکوت خاصی در پشت صحنه حکم‌فرما بود.  
 
احسان علیخانی درباره رونمایی از لباس تیم بارسلونا صحبت می‌کرد. بعد از صحبت‌های وی به طرف اتاق مهمان‌ها رفتم. «ماه عسل» دیروز نسبت به روزهای قبل میزبان مهمان‌های بیشتری بود. آنها از مشهد آمده بودند و فضای خیلی خوبی حکمفرما بود. در حالی که مهمان‌ها با هم صحبت می‌کردند، نوازنده‌ها و خواننده‌ها در حال تمرین بودند.

بعد از آن طبق روال هر شب مهمانان  وارد قاب «ماه عسل» شدند و احسان علیخانی با آنها گفتگو کرد.

یک سلفی از پشت صحنه «ماه عسل» + تصاویر

یکی از بخش‌های مهم برنامه دیروز که کمتر در «ماه عسل» دیده بودیم، اجرای زنده گروه موسیقی بود. همزمان که بینندگان در حال تماشای اجرای موسیقی از تلویزیون بودند، فضای پشت صحنه خیلی شاد بود چرا که احسان علیخانی، نوه خانواده لطفی را بغل کرده بود. 

بعد از  صحبت‌های  پایانی مهمان‌ها طبق  روال هر روز نوبت به گرفتن عکس سلفی  علیخانی با مهمانان رسید.

در پایان نیز محمد پیوندی آیتم پشت صحنه را با مهمانان ضبط کرد.

عباس اختری عضو تیم طراحی سوژه «ماه عسل» در خصوص نظر خود درباره برنامه گفت: مهمترین کاری که امسال با احسان علیخانی درباره آن صحبت شد، این بود که  قصه‌ها یک دکوپاژ داشته باشد و سوژه‌ها خطی نباشد. اتفاق خوب زمانی رخ می‌دهد که نقطه عطف قصه‌ها را پیدا کنیم و تماشاگر را با خود همراه سازیم. به طور مثال در سوژه خانم افشار ابتدا راجع به حضانت صحبت کردیم و در نقطه نهایی درباره زندگی خود سوال شد. فکر کنم هرچه بتوانیم در قصه‌ها نقطه عطف را پیدا کنیم، برای مخاطب باعث شگفتی می شود و از برنامه خسته نخواهد شد.

یک سلفی از پشت صحنه «ماه عسل» + تصاویر  

وی در خصوص انتخاب سوژه‌ها ادامه داد: یکسری از سوژه‌ها از قبل آماده است. برخی‌ از این قصه‌ها از طرف مردم مطرح می‌شود. امسال بالای هزار قصه به ما رسیده است که بچه‌ها شبانه‌ روزی کارمی کنند تا سوژه جالبی که در بین آنهاست انتخاب شود. 

اختری  در خصوص دلیل موفقیت «ماه عسل» عنوان کرد: در کنار مدیریت و ذوق ویژه احسان علیخانی اشراف کاری وی در همه حوزه‌هاست و از طرفی اگر موفقیتی حاصل شده است، قطعا به خاطر تک‌تک گروه «ماه عسل» است. می‌توانم از مرتضی محمدی رضا گرد، محمد پیوندی، آرش ظلی‌پور، خانم یوسفی، حامد میرفتاحی، امیر تهرانی، ایمان غیاثی، امیرحسین بزرگ‌زادگان، محمود رجبیان و... یادکنم؛ چراکه همه گروه باهم همفکری داریم و با هم کار می کنیم.

محسن نجفی عضو تیم مستند و طراحی «ماه عسل» در خصوص این برنامه گفت: من عضو کوچک گروه «ماه عسل» هستم و از سال 87 با آقای علیخانی کار می‌کنم. به دلیل مدیریت خوب علیخانی در این چند سال، کسی از گروه حذف نشد بلکه افراد جدید  هر یک با مسئولیتی که دارند فارغ از دستمزد دلی کار و با انرژی در برنامه حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در طول دو ماه گذشته، آیتم‌های برنامه را در شهرهای مختلف ضبط کردیم. با توجه به فشردگی کار مجبور بودیم در فرودگاه بخوابیم تا به پرواز بعدی برسیم و همه با عشق برای ماه عسل کار می کنند.

وی در خصوص نظرات مردم عنوان کرد: مردم خیلی لطف دارند؛ خیلی‌ها برنامه را نگاه می‌کنند اما  برخی‌ها دوست ندارند. برخی دیگر، پیگیر برنامه هستند و کل مجموعه به دنبال گروه دوم هستیم و از نقد‌هایی که به برنامه می‌شوند، استقبال می‌کنیم تا برنامه ماه عسل همان چیزی شود که مخاطب دوست دارد. کاش یک دوربین در محل‌هایی که گروه همفکری و تلاش می‌کنند نصب می‌کردیم، مردم ما را ببینند. شاید خیلی بیشتر درک می‌کردند که ساخت این برنامه خیلی پیچیده‌تر از این یک ساعتی که در حال تماشای برنامه هستند.

گزارش از: الهام قبادی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۵
من عاشق برنامه ی علیخانی هستم از همون 10سال پیش جدب برنامه آقای علیخانی شدم فکر کنن برنامه بخاطر مدیریت فوق العاده هست که تا کنون پابرجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۵
سوژه هاتون عالی. برنامه ماه عسل با اجرای خوب و دلنشین علیخانی واقعاااا حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۲ تير ۱۳۹۵
به نظر من شایان که هکر بود تو برنای قبلی منو خیلی تحت تاثیر قرار داد پسری با این استعداد باید ازاد بشه و برای امنیت سایبری کار بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۵
دست همه تون درد نکنه ما دوستتون داریم ادامه بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
عالیه برنامه مرسي از آقای علیخانی
آخرین اخبار