لزوم بهینه سازی انرژی با توجه به پتانسیل بالای آن در کشور

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی گفت :برای کاهش گازهای گلخانه ای و احتیاج کشور به انرژی باید بهینه سازی آن مورد توجه قرار بگیرد.

یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمیدر گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به محدود کردن تولید گازهای گلخانه ای اظهار داشت: با تولید و پخش گازهای گلخانه‌هایی و سایر آلاینده‌های هوا، آب و زمین همراه است و هر گونه کاهش در مصرف انرژی با محدود کردن تخریب منابع و همچنین کنترل و کاهش تولید و پخش آلاینده‌های زیست محیطی همراه است.   
 
وی ادامه داد: پتانسیل بهینه‌سازی انرژی مانند کل جهان قریب به 7 میلیارد تن معادل نفت در سال برآورد می‌شود که براورد می شود درحدود 30 برابر مصرف انرژی اولیه در کشور ما به شمار می‌رود.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری در خصوص  پتانسیل بهینه‌سازی انرژی گفت: پتانسیل بهینه‌سازی انرژی در میان مدت 420 میلیون بشکه معادل نفت در سال است و در بلند مدت 760 میلیون بشکه معادل نفت در سال برآورد می‌شود.
   
وی در ادامه افزود: بهینه سازی انرژی یکی از مولفه های اساسی برای افزایش پتانسیل‌ها و  سبوحی یاد آور شد: توسعه کشور و ارتقاء توانمندی اقتصادی کشور است.  

سبوحی بهینه‌سازی انرژی را مستلزم توسعه کسب و کارهای جدید خواند و گفت: دبیر ستاد بهینه سازی انرژی مستلزم توسعه کسب و کارهای جدید مبتنی بر دانش فنی و توسعه و کاربرد فناوری‌های کارآمد انرژی با بازده بالا است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار