مهم ترین اخبار اقتصادی دوم تیر ماه؛

احیای بازار سرمایه با کاهش نرخ سود بانکی/ منابع آبی روز به روز محدودتر می شود/ وابستگی نفتی سایه سنگین بر سر اقتصاد

ایران در سکوی نخست تولید پسته قرار گرفت،رشد بیش از 700 واحدی شاخص و وابستگی نفتی سایه سنگین بر سر اقتصاد از مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیراست:

براساس آمار گمرگ در یک ماه اخیر شاهد واردات برند آلمانی پورشه به کشور نبودیم اما به جای آن پای آئودی به بازار خودرو ایران باز شد.

با اجرای برجام خرید هواپیما از شرکت های بزرگ هواپیمایی رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت تا آنجا که بزرگترین تجارت هوایی کشور در آستانه تحقق است.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با کاهش نرخ سود بانکی ، سرمایه گذاران تمایل بیشتری به ورود به بورس خواهند داشت.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران نخستین رتبه سطح زیر کشت و تولید پسته را دارد گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 256 هزار تن پسته تولید شود.

کارشناسان معتقدند وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و نبود مدیریت صحیح ، سایه سنگینی بر سر اقتصاد کشور انداخته و مشکلاتی را به همراه داشته است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در جریان معاملات با رشد 778.81 واحدی به عدد 73 هزار و 578 واحد رسید.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:کمبودی در خصوص تامین شکر وجود ندارد چرا که این محصول به اندازه کافی از سوی دولت و بخش خصوصی در انبارها ذخیره شده است.

طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی دردو ماهه اول سال 95 حدود 3316 تن سیگار وارد کشور شده است .

از 40 سال قبل هر ایرانی سالانه بیش از 7500 مترمکعب آب تجدیدشونده در اختیار داشت، ولی در زمان حاضر این میزان به کمتر از 1400 مترمکعب کاهش یافته است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار