رازانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راه حل استانی برای مهار ریزگردها با منشاء وجود ندارد

استاندار کرمانشاه گفت: بخشی از ریزگردها منشاء خارجی دارند و راه حل استانی برای مهار این دست از ریزگردها وجود ندارد.

uncاسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ریزگردها در استان متبوع خود اظهار داشت: بخشی از ریزگردها منشاء خارجی دارند و راه حل استانی برای مهار این دست از ریزگردها وجود ندارد. 

وی ادامه داد: اقدامات تعریف شده توسط سازمان محیط زیست و دولت در این زمینه به دلیل شرایط خاص عراق کمتر منجر به پیشرفت و پیگیری شده براین اساس باید گفت در برابر ریزگردها منفعل هستیم و نمی‌توان اقدام موثری را انجام داد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زمانی که ریزگردها از منشاء اصلی خود خارج می‌شود نمی‌توان آن را مهار کرد متذکر شد: اقدامات ما در این باره انفعالی است و تنها برای کم کردن خسارت انسانی، اقتصادی، محیطی می‌توان اقداماتی را صورت داد.

رازانی با اشاره به اینکه بعضی از ریزگردها منشأ داخلی دارند خاطر نشان کرد: با برنامه‌ها و تدابیری که طی سالیان گذشته اندیشیده شده منشأ داخلی این پدیده تا اندازه‌ای تحلیل یافته و حداقل در مورد استان کرمانشاه می‌توان گفت امسال نسبت به سالهای گذشته وضعیت بهتری را تجربه کردیم اما در مورد بخش دیگر ریزگردها باید گفت ابدا منشاء داخلی ندارند و مربوط به کشورهای عراق، سوریه و عربستان است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار