پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان از طرح نماد تا ایجاد نرم افزار غرباگری

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد برنامه های متنوع برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان نظیر طرح نماد و ایجاد نرم افزار خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص برنامه های این نهاد برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان گفت: در این حوزه برنامه های متنوعی در این حوزه درنظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: از جمله مهم ترین این موارد ایجاد نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در این راستا نمایشگاه هایی سیار برپا می شود ،هم چنین در بحث مراقبین سلامت استانداردهایی برای فعالیت پیش بینی شده است.

حمیدی به جشنواره نوجوان سالم  اشاره داشت و گفت: این جشنواره  از سطح کشوری به سطح استانی و حتی منطقه ای گسترش پیدا کرده است و به دنبال آن هستیم تا در برنامه درسی درسنامه ای ایجاد شود تا دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره  نه تنها به عنوان شرکت کننده بلکه به عنوان مراقب یار به سایر دانش آموزان کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه های مهم طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ایجاد طرح مداخله گر نظیر نماد دانست و اظهار کرد: میز نظام مراقبت اجتماعی(نماد) در آموزش و پرورش باحضور نمایندگان نه گانه دولت تشکیل می شود علاوه برآن کمیته های پیشگیری به ریاست کل مدیران استان ها نیز در دست اقدام است.

حمیدی یادآور شد : برای هم افزایی بین استانی و در جهت غربالگری ملی دانش آموزان آسیب دیده و مددکاری و ارجاع آنها نرم افزار ملی پیشگیری در حال راه اندازی است که با این نرم افزار آموزش و پرورش امکان دسترسی به اطلاعات را دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان سفیران پیشگیری هستند، عنوان کرد: سه کتاب ویژه معلمان برای تمام مقاطع تحصیلی در دست تدوین است و محتوای آموزشی جامعی در اختیار معلمان قرار می دهد.

حمیدی بیان کرد : در مقطع متوسطه دوم  درس تحکیم خانواده به دروس اضافه شده است هم چنین آموزش های ضمن خدمت برای معلمان و دوره های آموزشی برای اولیای دانش آموزان با همکاری انجمن اولیا و مربیان درنظر گرفته می شود.

وی افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه  تربیت بدنی و سلامت، اعتبارات بودجه ای خوبی پیش بینی شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار