اراک؛

پروژه های نیمه تمام نیازمند 160 هزار میلیارد تومان

برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه آب 160 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مشاور وزیر و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل آب منطقه ای مرکزی در اراک گفت: در بخش سد و شبکه 300 طرح عمرانی وجود دارد که به لحاظ سدهای اجرایی 144 سد اجرایی و مابقی بخش های مربوط به شبکه ها است و برای تکمیل این طرح ها 160 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تکمیل آنها به مدیریتی علمی نیاز دارد.
مهندس حاج رسولی ها با اشاره به اینکه منابع آبی منابع تجدید ناپذیر هستند افزود: حدود 94 درصد این سدها در الویت اجرایی برنامه ششم توسعه قرار دارد و مابقی در برنامه هفتم توسعه تکمیل خواهند شدو
وی گفت: سالانه حدود 5 و هفت دهم میلیارد متر مکعب اضافه برداشت کسری مخازن آب زیرزمینی است باید در راستای تحقق شعار امسال فرهنگ سازی، آموزش همگانی و بهینه مصرف کردن را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی افزود: بیش از 310 هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح کشور داریم که حدود 200 هزار حلقه چاه آن چاه های نیمه عمیق و کم عمق هستند و بیش از 110 هزار حلقه چاه چاه های عمیق هستند و از برنامه های امسال پر کردن 20 هزار از این حلقه چاههای غیرمجاز است.
معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: وضعیت منابع آبی در سطح استان مرکزی مناسب نیست و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی باید اهتمام ویژه ای در خصوص آب شرب و مصرف اب در بخش صنعت وجو داشته باشد.
مهندس فیلی افزود: در خصوص تامین اب در استان مرکزی کارهای مطالعاتی بسیاری انجام شده است و تا افق 1420 پیش بینی می شود در جهت تامین اب برای استان باید از محل دیگری اب استان تامین شود.
مهندس عامره ای مدیر عامل جدید آب منطقه ای مرکزی در این گفت: تامین آب شرب در شهرها و روستاها ، احیا و تعادل بخشی سفره های اب زیرزمینی بمنظور پایداری آب برای تولید ، حفاظت از منابع آب های زیرزمین ، انتقال و توزیع آب و مشارکت مردم و صنایع بزرگ در استان از مهمترین برنامه های این شرکت در راستای تحقق بخشیدن به شعار امسال است
مهندس بازگیر ، مدیرعامل پیشین آب منطقه ای مرکزی که از امروز بعنوان مدیرعامل اب منطقه ای خوزستان معرفی شد هم گفت: نصب 688 هزار کنتور هوشمند در استان ، توقیف 847 دستگاه حفاری غیر مجاز ، حفاظت از آبهای زیرمینی، پر کردن 2217 حلقه چاه غیرمجاز و اجرای طرح داناب از خدمات این شرکت در 5 سال گذشته بوده است.
در پایان این مراسم مهندس عامره ای به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای استان معرفی و از خدمات مهندس بازگیر تقدیر شد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، منابع ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.