زاهدان؛

موادمخدر آغشته به سرب بلای جان معتادان

افزودن سرب به عنوان چاشنی پنهان در موادمخدر سنتی و صنعتی از شگرد های جدید قاچاقچیان برای افزایش وزن موادمخدر و سود جویی بیشتر است که عواقب بسیار خطرناکی برای مصرف کننده دارد و بعضا سبب مرگ آنان می شود.

موادمخدر آغشته به سرب بلای جان معتادان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سیستان و بلوچستان، فرمانده انتظامی زابل گفت: افزودن سرب به عنوان چاشنی پنهان در موادمخدر سنتی و صنعتی از شگرد های جدید قاچاقچیان برای افزایش وزن موادمخدر و سود جویی بیشتر است که عواقب بسیار خطرناکی برای مصرف کننده دارد و بعضا سبب مرگ آنان می شود.
 
سرهنگ غلامرضا نجابت افزود: سرب صدمه های زیادی به سلامت مصرف کنندگان موادمخدر وارد می کند به طوری که درکوتاه مدت موجب بروز مسمومیت و در دراز مدت سبب ابتلا به سرطان می شود و گامی بلند به سوی مرگ است.

وی تصریح کرد: تنها راه تشخیص وجود سرب در مواد مخدر آزمایشهای تخصصی است و به سادگی امکان تشخیص آنها نیست. 

فرمانده انتظامی زابل با بیان این که یکی از دغدغه های مهم هر جامعه جرائم و آسیب های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد و موادمخدر است، اظهار داشت: شهرستان زابل به سبب قرار گرفتن در همسایگی کشور افغانستان به عنوان تولیدکنندگان عمده موادمخدر در دنیا، با افزایش آمار معتادان رو به رو است. 

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سه ماهه امسال موفق به کشف 365 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 316 نفر متهم در این راستا شدند.  
انتهای پیام/ع
برچسب ها: زاهدان ، اعتیاد ، سرب ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.