ایران زمین/ 49

تنها قلعه مسکونی در روستایی با قدمت دوهزارساله!

روستای جندق واقع در شمال شرقی استان اصفهان با بوی خانه های کاهگلی با قدمتی دوهزار ساله میزبان گردشگران خود است.

به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفر به روستاهایی که کف خیابان هایش هنوز بوی گل و خاک می دهد جذابیت های خودش را دارد زیراکه به هرجا که پا می گذاری بویی از شهرسازی و سنگ فرش ها به مشام می رسد.
اگر به اصفهان سفر کنید و به سمت  شمال شرقی این استان بروید همچین مناظری را خواهید دید و بوی خاک مشامتان را قلقلک خواهد داد. روستایی که بافت ٖآن  هنوزه کاهگلی است و مردم  خارج از فضای دود ناشی از ماشین ها تردد می کنند.

تنها قلعه مسکونی در روستایی با قدمت دوهزارساله!

روستای جندق و تنها قلعه مسکونی 

 قدمت شهر جندق براساس آثار باقیمانده از ادوار گذشته به ۲ هزار سال می رسد. شهری که در حاشیه مسیر جاده معروف و تاریخی ابریشم قرار داشته و به عنوان بندرگاه کویر محل استراحت کاروان های عبوری بوده است. 

در جندق قلعه انوشیروان وجود دارد که تنها قلعه ای در کشورمان محسوب می شود که هنوزهم در آن مردم سکونت دارند. قلعه انوشیروان یکی از بزرگ ترین قلعه های تاریخی کشور به شمار می رود که از یک چهار دیواری که در هر گوشه آن برجی دارد، تشکیل شده است. 
این قلعه تاریخی و دیدنی، دارای دروازه ای است که خود دو برج به ارتفاع ۲۲ متر که به سمت شرق باز می شود.

تنها قلعه مسکونی در روستایی با قدمت دوهزارساله!

قلعه انوشیروان با معماری منحصر به فرد خود در میان بافت تاریخی جندق واقع شده است و دارای ویژگی های خاصی است. اگر در میانه فصل تابستان که گرمترین هوا در جندق است از قلعه انوشیروان بگذرید هوای مطبوع و خنکی را تجربه خواهید کرد و اگر در فصل زمستان در کوچه های قلعه قدم بزنید هوای نسبتاً گرمی را تجربه خواهید کرد.این قلعه دارای خانه های بسیار زیبا و قدیمی است که هنوز هم مردم جندق در آن ساکن هستند اما با وجود ویژگی های منحصر به فرد آن مورد بی مهری قرار گرفته است. 

در میان این بافت قدیمی روستا برای تغییر آب و هوا می توانید به آبشار جندق سری بزنید و از خنک بودن هوا لذت ببرید.
فرصا خوبی است تا هنوز این روستا بوی فضای شهری وجودش را نگرفته  بارو بندیل سفر را ببندید وبه روستای جندق سفر کنید.

تنها قلعه مسکونی در روستایی با قدمت دوهزارساله!

گزارش از نیلوفر جوانشیر




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار