گزارش/

ویلای امن برای میهمانی‌های خاص فقط با یک کلیک +جزییات

این روزها در فضای مجازی حتی پبدا کردن خانه‌ای امن برای برپایی میهمانی‌های شبانه مثل آب خوردن شده است.

ویلای امن برای مهمانی‌های خاص فقط با یک کلیک +جزییاتبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با همه فواید و محاسن ویژه،برجسته و خاص به خود،برای برخی گروه ها به مثابه فرصت و ظرفیتی ویژه است که در آن بستر و زمینه فعالیت های غیر قانونی و مجرمانه خویش را تسهیل و هموار می سازند.

عضوگیری و دعوت به پارتی و جشن های مختلط،تا اردوهای آنچنانی از نمونه موارد و مصادیق چنین فعالیت هایی محسوب می شود که به واقع با سو استفاده از شبکه های اجتماعی،لایه ها و بخش هایی از جوانان و نوجوانان را در جامعه هدف قرار می دهد.

برگزاری پارتی ها و بازداشت هایی که اخیرا در برخی از نقاط کشور بواسطه یگان های خدوم انتظامی و نهاد های قضایی عملیاتی می شود،موید افزایش چنین مجالسی در مقایسه با گذشته است.

البته آمار دقیقی که موید میزان و کثرت برگزاری چنین مراسمی باشد در دست نیست اما می توان ادعا کرد که حداقل برگزاری چنین مراسمی به میزانی رسیده که دستگاه های قضایی و انتظامی لزوم برخورد جدی و قاطعانه تری را مدنظر قرار داده اند.

فارغ از عضوگیری و دعوت به حضور در چنین مراسمی در برخی از شبکه های مجازی و اجتماعی اخیرا شاهد هستیم عده ای این فضا را به محفلی برای تبلیغات آنچنانی خود مبدل ساخته اند.

تبلیغات در خصوص اجاره ویلا یا منزل برای برگزاری جشن ها از مواردی محسوب می شود که با توجه به عدم نظارت و کنترل قانونی بر آن می تواند به بستری مستعد برای انحراف و ابتذال تبدیل شود.

اساسا در شرایطی که برخی از باغ تالارها که بعضا دارای مجوزهای قانونی نیز بوده اند،مبادرت به برگزاری مراسم و جشن های مختلط و خارج از چارچوب ها و هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی کرده اند(که البته با برخورد مقامات قضایی و انتظامی نیز مواجه شده اند)،رعایت چارچوب های اخلاقی و موازین شرعی و قانونی در چنین ویلاها و منازلی دور از انتظار به نظر می رسد.

باغات،ویلاها و منازلی که در شبکه های اجتماعی و مجازی تبیلغ می شوند و می تواند برای افراد فرصت طلب به بستری برای برگزاری مراسم خاص و خارج از ضوابط قانونی و شرعی تبدیل شود.

*لزوم حساسیت هر چه بیشتر دستگاه های ذیربط به تبلیغات باغ ویلاها

شبکه های مجازی و اجتماعی در سالیان اخیر با وجود مزایای بالقوه ای که از آن برخوردار هستند به فضایی برای هنجارشکنی،سو استفاده،کلاهبرداری،هتک حرمت و برخی دیگر از افعال و رفتارهای غیر قانونی و غیر شرعی بدل شده اند.

طبیعتا فرهنگ سازی به عنوان یک برنامه دراز مدت از ضروریاتی است که می تواند به نحوی شایسته و ماندگار و با برنامه ریزی اصولی و قاعده مند،مانع ظهور و بروز بسیاری از ناهنجاری ها و رفتارهای ضد اجتماعی و اخلاقی در چنین فضاهایی شود، اما یقینا در کنار برنامه های بلند مدت،اتخاذ تمهیداتی ویژه و تعریف طرح های عملیاتی در کوتاه مدت نیز از ضروریاتی است که باید به نحوی شایسته و اثرگذار در دستور کار قرار گیرد.

امری که پلیس فتا اثبات کرده،در طول سالیان اخیر با بهره گیری از نیروهای زبده،کارشناس وکارآمد قادر است با ورود جدی خود،زمینه و بستر بسیاری از انحرافات و جرایم را برچیند.

امید آن می رود در این عرصه نیز پلیس فتا با حساسیت و دقت نظر مضاعف خاص به خود ورود کرده و بار صد دقیق منشا تبلیغات مذکور در فضای مجازی و اجتماعی،مانع از برگزاری مجالس و مراسم خارج از قاعده و اخلاق شود، مراسمی که بعضا جوانان و نوجوانان با ساده اندیشی در آن حضور می یابند و بعد از مدتی خود را غوطه ور در منجلابی می یابند که رهایی از آن با هزینه های سنگین و بعضا غیر قابل جبرانی همراه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۵
به نظر من فقط برای مراسم عروسی اینکار مجاز اعلام شود البته باید ثابت شود صوری نیست مثلا پدر و مادر عروس و داماد هم حضور داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ تير ۱۳۹۵
خداوند مفسدان در زمین را نابود خواهد کرد.وعاقبت از آن متقین است.
آخرین اخبار