رویترز: پیروزی نهایی حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا/ سقوط بی‌سابقه ارزش پوند در برابر دلار

رویترز به نقل از بی‌بی‌سی خبر داد نزدیک به 52 درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی دیروز به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، بی بی سی از پیروز شدن طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

بنابر اعلام این شبکه، نزدیک به 52 درصد از شرکت کنندگان در همه‌پرسی دیروز به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند.

در پی پیروزی حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، «نایجل فاراژ،» رئیس حزب استقلال این کشور، 23 ژوئن (3 تیر) را روز استقلال نام گذاری کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، با شمارش آرای 171 منطقه از مجموع 382 منطقه شرکت‌کننده در همه‌پرسی انگلیس مشخص شد 48.7 درصد به ماندن در اتحادیه اروپا و 51.3 درصد به خروج از این اتحادیه رای داده اند.

تلویزیون العالم همچنین در خبری فوری از کاهش ارزش پوند انگلیس به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا طی 31 سال گذشته خبر داد. علت این کاهش محسوس ارزش پوند، اعلام نتایج اولیه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. این نتایج احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تقویت کرده است.


در شهر نیوکاسل که تصور می‌شد با اکثریت چشمگیری به ماندن در اتحادیه اروپا رای بدهد، موافقان با اکثریتی کمتر از ۲ درصد پیروز شده اند.

در شهر ساندرلند، یکی از اولین حوزه‌های انتخابیه که نتیجه‌اش اعلام شد، طرفداران خروج از اتحادیه اروپا با اکثریت چشمگیر ۶۱ درصد به ۳۸ درصد پیروز شدند.

با اینکه هنوز نتایج بسیاری از حوزه‌های انتخابیه اعلام نشده و نتیجه نهایی روشن نیست، ارزش پوند افت کرده است.

پوند، که ارزش آن تا ۱.۵ دلار بالا رفته بود پس از اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی با افتی محسوس به ۱.۴۳ دلار کاهش پیدا کرد.

کمال احمد، سردبیر اقتصادی بی‌بی‌سی، می‌گوید چنین افت ارزشی از زمان بحران اقتصادی ۲۰۰۸ به سختی دیده شده است.

در روزهای اخیر رفتار بازارهای جهانی به ترتیبی بود که به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاران احتمال باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را بیشتر از خروج آن می‌دانند.

نظرسنجی: 54 درصد به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند

یک نظرسنجی نشان می‌دهد در همه‌پرسی روز پنج‌شنبه در انگلیس مخالفان خروج از اتحادیه اروپا نسبت به موافقان خروج هشت درصد پیشتر هستند.

این نظرسنجی توسط موسسه ایپسوس- موری و اندکی بعد از پایان همه‌پرسی صورت گرفت.

بن ریج، مدیر اجرایی این موسسه گفت براساس این نظرسنجی، مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 54 درصد و موافقان آن 46 درصد می‌باشند.

رهبر حزب استقلال: موافقان ماندن در اتحادیه اروپا پیروز می شوند

پیشتر نایجل فاراژ رهبر حزب استقلال انگلیس روز پنج‌شنبه گفت: به نظر می‌رسد موافقان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در همه پرسی پیروز شوند.

گفتنی است ارزش لیره استرلینگ واحد پول انگلیس بعد از اظهارات فاراژ که در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عنوان شد بالا رفت.

پاسخ قاطع مردم جبل الطارق به همه پرسی

گزارش دیگری حاکی است ساکنان منطقه جبل‌ الطارق در همه‌ پرسی روز پنج‌شنبه با اکثریت قاطع (95.8 درصد) به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا رای دادند.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: نتایج اولیه غیر رسمی نشان می دهد که مردم ساندرلند به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای داده اند.

مشارکت مردم بیش از 69 درصد بوده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج حاصل از شمارش آراء همه پرسی ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 15 حوزه از 382 حوزه، حاکی از مشارکت 69 و شش دهم درصدی مردم در این همه پرسی است.

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین گزار ش داد: پنجاه درصد از رای دهندگان در نیوکاسل انگلیس به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند. مخالفان در حدود 49 در صد آراء را کسب کردند.

شبکه بی بی سی نیز گزارش داد: گزارش‌های اولیه از رقابت نزدیک مخالفان و حامیان جدایی از خبر دارد و برخی گزارش‌ها از پیشتازی اندک حامیان ماندن خبر داده‌اند.

مردم انگلیس روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) انگلیسی‌ها پای صندوق رفتند تا در مورد ماندن یا جداشدن کشورشان از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند.

برگزارکنندگان این همه پرسی می‌گویند نتیجه همه‌پرسی احتمالا تا سحرگاه جمعه ۲۴ ژوئن (چهارم تیر) مشخص خواهد شد مگر این‌که فاصله آراء بسیار کم باشد.

کامرون پس از اعلام نهایی نتایج، سخنرانی می کند

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، به احتمال خیلی زیاد صبح جمعه و در پی اعلام نتیجه همه‌پرسی سخنرانی خواهد کرد.

محل این سخنرانی هم به احتمال زیاد بیرون اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر خواهد بود.

وی در قدم بعدی روز دوشنبه، یا در صورت تقاضای نمایندگان برای برگزاری جلسه فوق‌العاده در روز جمعه یا شنبه، به پارلمان خواهد رفت تا در آن‌جا هم صحبت کند.

کامرون بارها اعلام کرده که حتی در صورت شکست در همه‌پرسی هم از مقام خود استعفا نخواهد داد؛ او خواهان ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است. اما انتظار عمومی بر این است که در صورتی که مردم انگلیس پیشنهاد او مبنی بر ادامه عضویت را نادیده بگیرند، او از این فرصت برای اعلام خروج خود از قدرت استفاده خواهد کرد.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حتی اگر انگلیس به خروج رای دهد این تصمیم بلافاصله عملی نخواهد شد و انگلیس در این مرحله همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. اما روند خروج شروع می‌شود.

با وجود این، برخی نظرسنجی‌ها که در بیرون حوزه‌های اخذ رای صورت گرفته، از پیشتازی بسیار اندک حامیان ماندن در اتحادیه اروپا خبر داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۵ تير ۱۳۹۵
فرهنگشون خیلی بالاست این کارهارو نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۴ تير ۱۳۹۵
تقلب تقلب تقلب
تقلب شده مردم انگلیس هر چه سریعتر بریزند توی خیابون ها و سطل های آشغال را آتش بزنند.

بریزید توی خیابون ها که تقلب شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس خبیث.
چه جزء اتحادیه اروپا باشه چه نباشه در همه حال باید گفت مرگ بر انگلیس خبیث.
ان شاءالله روزی خود انگلیس هم نابود بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۹۵
به این میگن دمو کراسی وانتخابات واقعی بیخود نیست این کشورها پیشرفته هستند ولی بعضی کشورها درجا میزنند و ادعای دموکراسی وانتخابات ازاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۵
گور خودشون مردم انگلیس با این رای مثبتی که دادن کندن,اشتباه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۴ تير ۱۳۹۵
مسلما این جدایی به ضرر هم بریتانیاست و هم اتحادیه اروپاست ولی تجربه بحران مالی ۲۰۰۸نشون داده که اونها کمبوداشون رو با راه اندازی جنگ تو مناطقی مثل خاورمیانه جبران میکنند ما باید دست مهره های منطقه خودمون رو ببندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ تير ۱۳۹۵
از انگلیس خبیث بیزارم و از هر چیزی که به این کشور لطمه بزنه استقبال میکنم به امید نابودی ظلم و استعمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۵
به درک کاش از تمام دنیا جدا میشدن تا مردم نفس راحتی از دست اینا بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۵
هر اتفاقی که میخواد اتفاق بیفته فقط به ضرر انگلیس بشه به امید خدا خدا خیرشون نده چون رده پای کثیفشون همه جای دنیا هست همه جا!
Australia
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ تير ۱۳۹۵
خروج یک روباه پیر از لونش جز نماد ی برای گشتن دنبال شکار بیشتر نیست تا دیروز اتحادیه اروپا جزئی از لونش بوده حالا تا ببینم این تصمیم دقیقا چی بشه انگلیس می مونه یا میخواد دوباره تبدیل به همون بریتانیای دوران استعمار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ تير ۱۳۹۵
بسیار نیکو اتحادیه اروپا به این لکه ننگ احتیاجی ندارد. این اقتصاد انگلیس هست که به بازار اتحادیه احتیاج دارد.
امید دارم که انگلیس از اتحادیه خارج بشود و این سر آغازی باشد بر نابودی امپراطوری ظلمت و خباثت جهانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۵
اتحادیه اروپا خودش لکه ننگه ، انگلیس هم از اون بدتر
Germany
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۵
اینکه انگلیس بمونه تو اتحادیه اروپا زا نه هیچ تاثیری روی زندگی ما نداره اما من یکی از هر اقدامی که به ضرر انگلیسی ها باشه استقبال میکنم حالا میخواد سقوط ارزش پوند باشه تا احتمال خروج بعضی از اعضای اتحادیه بریتانیا از جمله اسکاتلند و ...
Germany
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۴ تير ۱۳۹۵
انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم یکی از نوچه های امریکا محسوب میشد وامریکا انگلیس را مستعمره خود میداند
و نمیخواهد عضو اتحادیه اروپا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۵
این انگلیس از اول هم جزو اروپا نبود از دو دستی چسبیدنشون به واحد های اندازه گیری مزخرفشون مثل اینچ و پوند معلوم بود اینا اصلا جزو آدما حساب نمیشن چه برسه به اروپا
آخرین اخبار