آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

استرداد شهریه مازاد مدارس غیردولتی و برخورد قاطع با آن ها، برنامه های متفاوت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان و ساخت و تجهیز مدارس براساس استانداردهای بین المللی از مهم ترین رویدادهای این هفته در آموزش و پرورش بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،از مهم ترین رویدادهای  وزارت آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت، استرداد شهریه مازاد مدارس غیردولتی و برخورد قاطع با آن ها، برنامه های متفاوت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان ، ساخت و  تجهیز مدارس براساس استانداردهای بین المللی ،عدم برگزاری آزمون جامع دانشجومعلمان،تداوم طرح خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی و ثبت نام کتاب درسی کلاس اولی ها از 8 تیرماه جز مهم ترین رویدادهای آموزش و پروزش طی هفته گذشته به شمار می آید.

استرداد شهریه مازاد به اولیا طی 72 ساعت

مسعود سقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت : گفت: برنامه نظارت و ارزیابی و عملکرد برای مدارس غیردولتی با محوریت نحوه دریافت شهریه از نیمه اردیبهشت‌ ماه سال جاری آغاز شده و به طور منظم و مستمر تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: ستاد‌های نظارت با جذب حدود 50 ناظر مجرب تاکنون  بیش از 400 مدرسه بازدید کرده‌اند که طی این بازدید‌ها 69 مورد تخلف جهت رسیدگی به شورای نظارت مدارس شهر تهران ارجاع داده شده و 17 مورد به مراجع قضایی ذیربط ارسال شد.

ثقفی اظهار کرد : چنانچه شکایات واصله پس از ارائه مستندات برای ناظران آموزش و پرورش محرز شود به طور قاطع اعلام می‌کنیم شهریه مازاد طی 72 ساعت بازگردانده می‌شود.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان با ایجاد برنامه های متنوع و تخصیص اعتبار ویژه

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در این حوزه برنامه های متنوعی در این حوزه درنظر گرفته شده است .

وی افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه  تربیت بدنی و سلامت، اعتبارات بودجه ای خوبی پیش بینی شده است .

حمیدی در این راستا به نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی،طرح نماد،تدوین سه کتاب برای معلمان و جشنواره های فرهنگی و مواردی دیگر از این قبیل اشاره کرد.

ثبت کتاب های درسی کلاس اولی ها از 8تیرماه

حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت : دانش آموزان بعد از ثبت نام در سامانه سناد به سامانه فروش کتاب های درسی وارد می شوند و در آنجا امکان ثبت سفارش کتاب ها وجود دارد.

طلایی عنوان کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 8 تیرماه آغاز شده و تا 13 شهریور ادامه می یابد.

لغو آزمون جامع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان

نعمت اله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون جامع ویژه دانشجو معلمان ورودی 91 برای برگزاری، در انتظار پاسخ دولت است.

وی بیان کرد: برای برگزاری این آزمون با بخش حقوقی دولت مذاکراتی انجام شده تا شرایطی برای ایجاد آزمون فراهم شود اما با توجه به زمانی که داریم اجرایی شدن آزمون برای دانشجو معلمان 91 مشکل به نظر می رسد.  

تداوم ارائه خدمات  حمایتی به دانش آموزان استثنایی

محمدحسن عظیم عراقی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش استثنایی اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی که از سال پیش برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده بود همچنان ادامه دارد و مواردی همچون تبلت‌ دانش‌آموزی، عینک، ویلچر‌، داروهای مستمر، کاشت حلزون و سایر موارد از این قبیل ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال علاوه بر ارائه خدمات حمایتی بحث کیفیت‌بخشی آن در دستور کار قرار دارد تا چنانچه کمبودی وجود داشته به طور کامل برطرف شود.

عظیم عراقی گفت: علاوه بر موارد مذکور موارد دیگری نظیر برنامه‌های اجرایی در بخش فرهنگی و هنری در دستور کار سازمان آموزش استثنایی قرار دارد.

 ساماندهی فضای آموزشی مطابق با استانداردهای بین المللی 

احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص جزئیات زیر نظام فضا و تجهیزات گفت: این زیرنظام یکی از 6 زیرنظامی است که برای مراحل کارشناسی طی جلسه گذشته شورای عالی به تصویب رسید.

وی افزود: برخی از وظایفی که در این زیرنظام مورد توجه قرار گرفته شامل مکان یابی صحیح برای امر تعلیم و تربیت، فضای مناسب، ایمن و کارکردهای اقلیمی فنی و اقتصادی مدارس است.

تخصیص اعتبارات و ردیف ویژه برای هنرستان ها

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در خصوص مهارت‌ آموزی و توسعه آن برای دانش آموزان کار و دانش گفت:برای تقویت بحث مهارت‌آموزی، بازنگری در ماده 9 مصوبه دولت پیشنهاد شد تا آموزش‌های مهارتی با برنامه‌ای ویژه دنبال شود.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: بر اساس این برنامه ردیف ویژه‌ای برای آموزش‌های مهارتی سایر سازمان‌ها نظیر جهاد کشاورزی، وزارت ارشاد و بخش‌های خصوصی اعمال می‌شود همچنین در آموزش و پرورش نیز ردیف بودجه جداگانه اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.