«ترنا» اسیر کم استقبالی مخاطبان شد/ تکراری شدن نمایش آیینی در جشنواره‌ها

در این چند شب اجرا بیشتر بلیط مهمان تا فروش داشته‌ایم و چقدر ناراحت می شوم، زمانی که ۱۷ بازیگر روی صحنه زحماتشان بی نتیجه می‌ماند.

پژمان کاشفی کارگردان نمایش «ترنا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: «ترنا» داستان یک دختر و پسری است که دلباخته هم می شوند اما دست بر قضا خانواده آنها با هم اختلاف پیدا می کنند که ریشه در گذشته دارد و اینجا پای پهلوانی به میان می آید و ادامه ماجرا رقم می خورد.

وی در رابطه با نمایش «ترنا» بازی مطرح کرد: «ترنا بازی» همان پهلوانی است که قرار شد در جشنواره آئین سنتی نمایشنامه ای از آن بنویسم و با تمام شاخصه هایش به مردم معرفی کنم.

کاشفی افزود: «ترنا» گفتاری و شنیداری نیست بلکه باید آن را از نزدیک دید زیرا هنوز این گونه نمایشی به مردم به خوبی معرفی نگشته است.

وی درباره شیوه اجرایی این اثر عنوان کرد: از شیوه فاصله گذاری در نمایش خود استفاده کردم که در کنار همه اینها امضای خودم پای کار دیده می‌شود.
 
کاشفی با بیان اینکه متاسفانه نمایش با استقبال خوبی مواجه نبوده عنوان کرد: در این چند شب اجرا بیشتر بلیط مهمان تا فروش داشته‌ایم و چقدر ناراحت می شوم، زمانی که ۱۷ بازیگر روی صحنه زحماتشان بی نتیجه می ماند.

وی در خصوص ضعف در اجرای نمایش های آیینی و سنتی گفت: متاسفانه بسیاری از کارگردان ها شناخت درستی از این گونه نمایشی ندارند و تمام کارها فقط توسط کارگردان های دیگر تکرار می شود. کاش یک کار نو در این زمینه نوشته شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار