اکبرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جولان بمب های ساعتی زیر پای پایتخت نشینان

معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 11 هزار کیلومتر از زیر پای پایتخت نشينان مملو از لوله های گازی است که همچون بمب ساعتی می ماند.

جولان بمب های ساعتی زیر پای پایتخت نشینانمرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت زیر ساخت های شهر تهران اظهار داشت: از آنجایی که 11 هزار کیلومتر از زیر سطح تهران مملو از لوله های گاز است، این لوله ها به مثابه یک بمب ساعتی در زمان وقوع حوادث به شمار می روند. 

وی با بیان اینکه ما به دلیل زیر ساخت های آسیب پذیر شهر تهران از وقوع زلزله بسیار وحشت داریم، تصریح کرد: مصداق این واقعیت، حادثه انفجار گاز شهران است که نشتی لوله گاز منجر به این حادثه شد. 

معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در روزگاری که بسیاری از کشورهای پیشرفته از انرژی پاک و تبدیل آن به سایر انرژی ها استفاده می کنند و برق را به خدمت گرفته اند، ما همچنان با بهره گیری از گاز آن را به بمب ساعتی در کلان شهری مثل تهران تبدیل کرده ایم. 

وی تأکید کرد: دلیل جا ماندن ما از این مدیریت، نبود اعتبار، عدم تخصیص بودجه، نبود برنامه ریزی و صرف وقت است. 

معاون مقابله و آمادگی بحران سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سیل قابل مدیریت و استفاده است، افزود: حادثه دو سال پیش رودخانه کن تهران با وجود شدید نبودن باران نشان می دهد که هنوز مسئولان شهری ما به لایه روبی و ترمیم شکستگی دیوارهای ساحلی یقین پیدا نکرده اند. 

اکبرپور در ادامه بیان داشت: شکستگی دیواره رودخانه کن منجر به سرازیر شدن آب ناشی از بارش باران به درون مترو شد. 

وی گفت: در حالیکه می توان با مدیریت مبلمان شهری، احداث کانال هایی در داخل شهر برای مهار آب ناشی از سیل و انتقال آن به سفره های آب زیرزمینی و اراضی پایین دست، نه تنها از آبگرفتگی معابر، منازل و تأسیسات شهری جلوگیری کنیم بلکه از آن نهایت استفاده را نیز ببریم. 

معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: امیدواریم با تخصیص بودجه برای پروژه های پیشگیری بتوانیم به استانداردسازی زیر ساخت های آسیب پذیر کلان شهری مثل تهران با جمعیت میلیونی بپردازیم تا در زمان رخداد زلزله که هیچ گاه خبر نمی دهد شاهد فجایعی چون آتش سوزی نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار