گزارشی از حال و هوای دانشجویان در آستانه شب های نورانی قدر/ دانشجویان در سکوت و آرامش!

شب‌های قدر فرصتی برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانمراد از شب قدر، تقدیر و اندازه ‏گیری است و خداوند متعال در این شب حوادث یک سال را تقدیر می ‏کند و زندگی، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها در این شب مقدر می‏ گرداند.

شب قدر در زندگی هر کسی جایگاه ویژه ای دارد و موجبات تحول و تغییر اساسی در زندگی بشر می شود چون خداوند در سوره قدر ،دخان و آیات دیگر فرموده اند که با نزول فرشتگان و تعیین قدر و سرنوشت هر کسی حداقل سرنوشت یک سال وی مشخص می شود.

دانشجویان و دانشگاهیان هم همانند سایر اقشار جامعه در مراسم پر خیر و برکت نزول قرآن حاضر می شوند و طلب استغفار از درگاه خداوند بزرگ می کنند.

حال با چند تن از دانشجویان دانشگاه های مختلف درباره این شب های پر فضیلت به گفت و گو پرداختیم.

تقدیر خود را در شب های قدر رقم بزنید
فاطمه دانشجوی کامپیوتر درباره شب های قدر گفت: سرنوشت همه بندگان در شب قدر رقم می‌خورد. برخی معتقدند که آدم ها در تعیین سرنوشت خود اختیاری ندارند در حالی که این امر صحیح نیست چراکه انسان ها می توانند راه سعادت یا شقاوت را انتخاب ‌کنند. 

وی ادامه داد: شب‌های قدر فرصتی است تا انسان بتواند تقدیر خود را رقم بزند و به وسیله دعا و عبادات آینده‌ای بهتر برای خود ترسیم کند. برخی حوادث در زندگی به اختیار ما نیست، با این حال خوشبختی و سعادت نهایی هر فرد به اختیار و انتخاب خود او بستگی دارد.

شب قدر، شب آزادی بشریت
آرمان  دانشجوی مدیریت در خصوص شب قدر عنوان کرد: شب قدر، لیله مبارکه، شب آزادی بشر است. شبی که اگر نبود و نیامده بود، شب تیره بدبختی افراد به پایان نمی‎رسید و بامداد نیک‎بختی آنها طلوع نمی‎کرد.

وی ادامه داد: من هر ساله این مراسم را به همراه خانواده در مسجد محل زندگیم انجام می دهم و امیدوارم در این شب روحانی گناهانم بخشیده و سرنوشت خوبی برایم رقم بخورد.

از ظلمت تا روشنایی با نزول قرآن
مجید دانشجوی پزشکی در همین راستا بیان کرد: من به شب های قدر بسیار معتقدم چون قرآن به پیامبر اکرم در این شب ها نازل شده است، پس جزو شب های عادی نمی باشد.

وی افزود:  این شب می تواند برای افراد غفلت زده پایان گمراهی و شروع رستگاری و آگاهی باشد. به علاوه جامعه با نزول قرآن از ظلمت و تاریکی رهایی پیدا کرده است.

مجید درباره توبه در شب های قدر اذعان داشت: در شب های قدر بهترین کار توبه و بازگشت از گناهان است. شب های قدر برای بازگشت انسان و بخشیده شدن  اوست. 

وی ادامه داد: من به همراه خانواده امدر ایام شب های قدر به احیا و شب زنده داری می پردازیم و از گناهان کوچک و بزرگ خود توبه می کنیم.

بهترین کار در شب قدر استغفار است
مینا دانشجوی برق اظهار داشت: بهترین اعمال و دعا در شب های قدر استغفار است. همچنین می دانیم که توبه گناهان را از بین می برد پس از خدا طلب استغفار می کنم چرا که غیر از او هیچ موجودی قادر به انجام این کار نیست.

وی درباره حال و هوای این شب های ملکوتی گفت: به همراه دوستان و خانواده در مراسم این شب های عرفانی حاضر می شوم. این شب ها برای من حال و هوای عجیبی دارد. قرآن می فرماید که شب قدر از هزار ماه با فضیلت تر است و اسراری دارد که آگاهی از آن به دست بعضی از بزرگان ظهور می کند.

مینا ادامه داد: برای درک بیشتر این شب ها لازم است تا صبح بیدار بمانیم تا از برکات فضایل این ساعات روحانی بیشتر بهره مند شویم.

آغوش خدا برای بخشش بندگانش در قدر باز است
سهراب دانشجوی اقتصاد درباره شب قدر و بخشیده شدن گناهان عنوان کرد: من بنده خطاکار خدا هستم که گاهی اوقات در جبران اشتباهاتم ناتوان و عاجز هستم.

وی بیان کرد: من در این شب ها از خداوند تقاضای بخشش می کنم و درخواست مهلتی برای جبران کردار زشتم دارم. بعد از این شب ها گویی سبک می شوم و می توانم با انرژی مضاعف تری به زندگی ام ادامه دهم. 

در شب قدر، مقدرات انسان ها تا سال آینده رقم می خورد و البته که انسان خود می تواند در این تقدیرات سهیم باشد، فردی که در این شب به دعا و نیایش می پردازد و با تفکر و اندیشه و مدد الهی، به تصمیم و عزمی پولادین دست می یابد، می تواند فصل جدیدی در زندگی خود بیافریند. 

این فرصت ها در تمامی لحظه های زندگی وجود دارد، اما در این شب بیشتر است. شاید رابطه نزول قرآن و شب قدر این باشد که انسان با تأمل و درس گرفتن از قرآن می تواند در زندگی خویش تحوّل های شگرف بیافریند و چه بسیار انسان ها که سرنوشت شان با شنیدن یک آیه تغییر اساسی یافته است.

گزارش از بهار الهی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار