چگونه شب قدر وجود حضرت حجت(عج) را اثبات می‌کند؟

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی در یادداشتی برای باشگاه خبرنگاران جوان به تبیین رابطه شب قدر و وجود مقدس امام زمان(عج) روی زمین پرداختند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت فرا رسیدن شب های قدر و ایام سوگواری حضرت علی(ع) در یادداشتی اختصاصی برای باشگاه خبرنگاران جوان به تبیین رابطه «شب قدر و وجود مقدس امام زمان(عج)» پرداخته‌اند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

شب قدر یکی از شب‌های سرنوشت ساز بشریت است، یعنی شبی که تعیین کننده مقدرات هر انسانی است.
از طرف حضرت احدیت شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان تعیین شده است. 
از ویژگی‌های شب قدر نزول قرآن در این شب است و دوم اینکه کارنامه و مقدرات هر انسانی به وسیله فرشته‌ها و روح‌القدس که فرشته مخصوص است به زمین آورده می‌شود و تقدیم حجت زمان(عج) که خلیفه برحق و تام‌الاختیار پروردگار در زمین است، قرار می‌گیرد.
تمام مسلمانان با توجه به بیان سوره قدر که می‌فرماید:«تنزل الملائکه و الروح فیها به اذن ربهم من کل امر»؛ قبول دارند که هر سال شب قدر این امر مسلم اتفاق می‌افتد، لذا تنها کسی که شایستگی پذیرش این مقدرنامه را از طرف خداوند دارد، تنها حجت و امام زمان(عج) است و خود دلیل محکمی بر وجود مقدس حضرت مهدی(عج) در زمین می‌باشد. 
سومین ویژگی این شب، شب‌زنده‌داری و تضرع به در گاه حق و توبه و انابه است و نهایتاً تسویه کردن حساب با پروردگار است که انسان در این شب اگر از رحمت حق محروم بماند با سرنوشت بدی مواجه خواهد شد.

والسلام علیکم و الرحمة الله و برکاتة


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۴ تير ۱۳۹۵
کاش معنای این آیه زیبا را مینوشتید،ولی درست متوجه نشدم در کجا و به چه صورت وجود امام زمان را اثبات مینمود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۴ تير ۱۳۹۵
ان شاالله ظهور حضرت مهدی هم جز مقدرات همین سال باشه...ان شاالله
آخرین اخبار