اهدای یارانه برای ساخت مسجد

مردم روستای تکه نهاوند یارانه نقدی خود را برای ساخت مسجد دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام احمد خزایی رئیس اداره حج و اوقاف نهاوند گفت:مردم روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند با مشارکت  و وحدت و همدلی وهمفکری اهالی روستا در اولین قدم با کمک چند نفر از خیران روستا زمینی را به مساحت ۳۸۰ مترمربع  در کنار مسجد قدیمی برای توسعه این مسجد اهدا کردند و در گام دوم افراد خیر روستا نزدیک به ۳۰ میلیون تومان کمک نقدی به این پروژه پرداختند .

اهدای یارانه برای ساخت مسجد

وی افزود: ولی این مبلغ کفاف ساخت مسجد را نمی دهد چون برابر اظهار نظر مهندسان فنی برای ساخت مسجد جدید روستای "تُکه" بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیازدارد.

خزایی بیان کرد: کارساخت مسجد آغاز شده است و باید تمام شود، تمام راه‌های کمک به ساخت مسجد بی‌نتیجه مانده است به نگاه یک فکر، ایده و پیشنهادی انقلابی به پا می‌کند که بیش از ۸۰ درصد مردم این روستا با آن همراه می‌شوند و آن وقتی است که بهترین راه ادامه ساخت مسجد جدید اختصاص یارانه های مردم به این امر مقدس عنوان می شود.

معطل ماندن پروژه ساخت مسجد جدید روستای "تُکه" بعنوان یک مکان مهم عبادی با بهانه‌هایی مانند کمبود اعتبار نمیتواند توجیهی منطقی برای مردم فهیم این روستا باشد، مردمی که بی مسجدی را بر نمی تابند و نشنیدن صدای اذان از مسجد برای انها سخت است. 

رئیس اداره اوقاف نهاوند اظهار داشت:  تنها خواسته و مطالبه مردم مومن و ارزشمدار این روستا اعلام شماره حساب ۲۲۷۴۹۷۲ بانک سپه شعبه میدان امام نهاوند در برای مشارکت مردم خیر ایران اسلامی به ساخت این مسجد بود که در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت  تا با مشارکت و مساعدت خیرین نیکو کار کار ساخت این مسجد قبل از ماه محرم به پایان برسد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.