اخراج فرمانده تفنگداران آمریکایی دستگیرشده در آب‌های ایران از نیروی دریایی این کشور

نیروی دریایی آمریکا دومین فرمانده تفنگداران آمریکایی را که چندماه پیش در آب‌های ایران دستگیر شده بودند، اخراج کرد.

اخراج فرمانده تفنگدران آمریکایی دستگیرشده در آب‌های ایران از نیروی دریایی این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دومین فرمانده تفنگداران این کشور را که چند ماه پیش بوسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های ایران دستگیر شده بودند، اخراج کرده است.

نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرده است «اریک راش،» فرمانده اجرایی ده تفنگدار آمریکایی که 22 دیماه 1394 (13 ژانویه 2016)، بوسیله سپاه پاسداران در محدوده آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس دستگیر شدند، دیگر قابل اعتماد نیست. 

نیروهای یگان دریایی سپاه پاسداران سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ (۱۳ ژانویه ۲۰۱۶) دو فروند قایق جنگی آمریکایی حامل ۱۰ ملوان آمریکایی را نزدیک جزیره فارسی واقع در خلیج فارس به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های ایران دستگیر کرد. 

این دو قایق 10 سرنشین داشتند و هرکدام از آنها مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) بودند. شناورهای مذکور که به صورت غیرقانونی وارد آبهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه GPS آنها نیز ثبت بوده است. از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بودند. 

پس از آنکه «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا دست‌کم ۵ بار به صورت تلفنی با «محمد جواد ظریف،» وزیر امور خارجه کشورمان، صحبت کرد، ملوانان بازداشتی آزاد شدند و تمامی تجهیزات آنان نیز بازپس داده شد. 

دریادار «علی فدوی،» فرمانده نیروی دریایی سپاه، پس از آزاد کردن 10 نظامی آمریکایی بازداشت شده، اظهار داشت: پس از بررسی‌ها، مشخص شد آمریکایی‌ها بر اساس طرح از پیش تعیین شده وارد نشده بودند، تفنگداران آمریکایی مقاومتی نکردند و پس از بازداشت، به جزیره فارسی  منتقل و پس از طی مراحل مورد نظر رها شدند. رفتار رزمندگان ما بنا بر تعالیم اسلامی و با رفعت بود. تفنگداران اذعان کردند نمی‌دانستند که به حریم آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده‌اند.


یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود نیز اظهار داشت فرمانده نیروی دریایی آمریکا علاوه بر مجازات‌های قضایی احتمالی، در حال تدارک اقدامات تنبیهی دیگری علیه تفنگداران مزبور است. وی با اینحال از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۵
شانس اوردیم این ها بی لیاقت بودن بزدل غیر از این هرکی دیگه بود درگیری پیش میومد,شایدجنگ!!
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۲:۴۲ ۰۶ تير ۱۳۹۵
اینا به عمد اخراج کردن که شما همچین برداشتی کنی که فرمانده تفنگدارانشون بی لیاقت بودن نه ...
آخرین اخبار