روزهای تاریک گردشگری ترکیه/ 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری آنکارا در صنعت توریسم درحال نابودی

صاحبان و دست اندرکاران صنعت گردشگری در ترکیه نسبت به مشکلات جدی این صنعت در سال 2017- 2018 هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، صاحبان و دست اندرکاران صنعت گردشگری در ترکیه نسبت به مشکلات جدی این صنعت در سال 2017- 2018 و بدنبال آن افت شدید درآمد این صنعت در سال جاری هشدار دادند.

عثمان آییک، مدیر اتحادیه هتل داران ترکیه در مصاحبه ای گفت، مناطق گردشگری ترکیه شاهد روزهای تاریکی هستند، که این موضوع نه تنها هتل ها بلکه مغازه ها و مردم  این مناطق را نیز تحت الشعاع قرار داده است. این موضوع درحالی اتفاق افتاده است که ما شاهد 15 سال رشد و حرکت رو به جلو بودیم.

وی افزود، سطح زندگی مردم نسبت به 15 سال پیش پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است، اما به یک دفعه همگی این امکانات در حال از بین رفتن است. این ممکن است علاوه بر مشکلات اقتصادی به بروز مشکلات اجتماعی نیز منجرشود. باید بپذیریم که سال 2016 با زیان مالی همراه بوده است و باید برای جبران آن در سال آتی بکوشیم. اما اگر واقع بین باشیم احتمال ضرر مالی در سال آتی نیز وجود دارد.  

رییس اتحادیه هتلداران ترکیه افزود، در این بخش نزدیک 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و نزدیک به یک میلیون نفر نیز در آن شاغل هستند. اگر اقدامات جدی در این راستا انجام نشود، سال 2017 بدتر از امسال خواهد بود.

شمار گردشگران خارجی که از ترکیه دیدن می کنند، بشدت کاهش یافته است. در سال جاری نزدیک به 16.5 درصد از شمار گردشگرانی که از ترکیه دیدن می کنند، درمقایسه با سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

در 4 ماه اول سال جاری میلادی نزدیک به 6 میلیون گردشگر از ترکیه دیدن کرده اند.

تنش سیاسی میان روسیه و ترکیه از اصلی ترین عوامل افت دراین صنعت ترکیه بوده است. همچنین ناامنی و بمب گذاری ها از دیگر عوامل این موضوع بوده اند.

شمار گردشگرانی که از دیگر کشورها وارد ترکیه شده اند در مقایسه با سال 2015 به میزان 28 درصد کاهش داشته است. این جدی ترین رکود در صنعت گردشگری ترکیه پس از سال 1999 است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۵ تير ۱۳۹۵
فرهنگیان ایران زمین می توانندبه جای مسافرت به ترکیه ،به هرات باستان درنزدیکی مرز سفرکنند.ازآثار پربارارگ هزاران ساله مقبره خواجه عبدا..انصاری وجامی وصدها ادیب ودانشمندایران قدیم دیدن کنند.امکانات تفریحی وهتل هم درشهرهرات موجودهست
آخرین اخبار