یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جانباختگان حادثه شیراز 13نفر بودند/ سربازان حادثه دیده تحت پوشش بیمه هستند

یک منبع آگاه در آجا شایعه جان باختن 20 سرباز در حادثه اخیر را که در کانال‌های تلگرامی منتشر شده تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شایعه جان باختن 20 سرباز در حادثه اخیر را که در کانال‌های تلگرامی منتشر شده تکذیب کرد.

وی افزود: جانباختگان همان 13 نفر هستند که نامشان در سایت ارتش موجود است.

این منبع آگاه در ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه هفت نفر دیگر که جان باخته‌اند آیا افغانی بوده‌اند، گفت: جانباختگان سرباز فقط  13 نفر بودند و بقیه به ارتش ارتباطی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که ساز و کار کمک به سربازان حادثه دیده چگونه است، خاطرنشان کرد: سربازان تحت پوشش بیمه هستند و ارتش در حال پیگیری بیمه آنهاست و یکی از روش‌هایی که به سربازان کمک خواهد شد ، روش مذکور است.

گفتنی است بامداد دوم تیرماه تعداد دو دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل بین شهری "کرمان" که حامل سربازان مرکز آموزش 05 شهید "سرلشکر گنجوی" بود در محور "سروستان" و "نی ریز" استان "فارس" دچار سانحه گردید که متاسفانه در این حادثه تعدادی از سربازان مومن و متعهد نیروی زمینی ارتش به دیدار معبود شتافته و تعدادی نیز مصدوم شدند که بلافاصله با حضور تیم های پزشکی و امدادی به نزدیکترین مراکز درمانی ارتش و استان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند (بیشتر بخوانید).


پس از روز  تصادف نیز یک منبع آگاه در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد حادثه صبح امروز محور شیراز - نی‌ریز که منجر به فوت 19 سرباز پادگان 05 کرمان شد، اظهار داشت: این سربازان در مرخصی و در حال عزیمت به شیراز بودند که این حادثه به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: این سربازان همگی اهل شیراز بودند و به همین دلیل پس از مراجعه به ترمینال و تهیه بلیط، سوار بر اتوبوس تعاونی شماره 4 به سمت شیراز حرکت کردند که به دلیل خواب‌آلودگی راننده اتوبوس و نقص فنی و همچنین عدم کنترل وسیله نقلیه این سانحه رخ داد و مصدومین و جان‌باختگان به بیمارستان نی‌ریز منتقل شدند.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: اتوبوس مذکور شخصی بوده و این حادثه هیچ ارتباطی با نزاجا نداشته است.

سرهنگ عزیز برزگر فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز گفت: علت این حادثه انحراف از جاده و ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس و همچنین عمل نکردن ترمز بوده است.

همچنین حسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس گفت :در این حادثه  که در ساعت 1:20 بامداد به مرکز پیام اورژانس نی ریز گزارش شد در کیلومتر 15 جاده نی ریز به سیرجان بود که یازده دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که 30 مصدوم این حادثه توسط آمبولانس های اورژانس 115 به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شدند (بیشتر بخوانید).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار