«رویای یک شب نیمه تابستان»، برگرفته از نمایشنامه جادویی شکسپیر

نمایشنامه اجرایی نه به زبان روزمره و نه به زبان شکسپیر است؛ بلکه با ادبیات متفاوتی اجرا می‌شود.

مصطفی کوشکی کارگردان نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به نمایشنامه اظهار داشت: سال گذشته شیوه‌ای اجرایی مد نظرم بود. بنابراین طی تحقیق و پژوهش یکی از متن‌های شکسپیر را انتخاب کردم و به همراه سروش باقری این نمایشنامه را بازنویسی کردیم و به آن شیوه موردنظرمان رسیدیم. در نهایت بعد از تحقیقات و تغییرات، «رویای یک شب نیمه تابستان» آماده اجرا شد.

وی ادامه داد: اکنون نمایشنامه نه زبان روزمره و نه زبان شکسپیر است؛ بلکه با ادبیات متفاوتی اجرا می‌شود. البته ادبیات عجیب و غریبی هم ندارد بلکه در آوای واژه‌ها دقت بیشتری شده است. همچنین در این نمایشنامه خط داستانی هم اضافه کردیم و به جای چند دورگرد در داستان، تعدادی دورگرد موسیقی اضافه شده است.
 
کوشکی درباره انتخاب نمایشنامه شکسپیر بیان کرد: این نمایشنامه یکی از جذاب‌ترین آثار کمدی شکسپیر بود و جادوی زیادی هم در این متن وجود داشت.

وی افزود: شیوه اجرایی نمایش دیالوگ محور و کمدی است. جادویی بودن متن دست من را در ایجاد فضای جدید باز گذاشت.
 
کوشکی خاطرنشان کرد: آزاده صمدی، محمدصادق ملک، سجاد باقری، شهروز دل افکار، روشنک گرامی، مجید نوروزی، نازآفرین کاظمی، هومن کیایی، نازنین بابایی، غزل شجاعی در این اثر ایفای نقش می‌کنند. همچنین تیم موسیقی هم به سرپرستی بهرنگ عباسپور اجرا می‌کنند.

گفتنی است؛ نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» از اواخر تیرماه در سالن تئاتر مستقل اجرا می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار