یورو 2016 فرانسه؛

دعوای اروپایی یاران کی روش و برانکو/بریتانیا درگیر جنگ داخلی می شود

دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا با برگزاری دیدار سوئیس و لهستان آغاز می‌شود و با 2 دیدار پیگیری می شود.

جدال قدرت های فوتبال اروپابه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا با برگزاری دیدار سوئیس و لهستان آغاز می‌شود. دو تیم در شرایطی پا به ورزشگاه گیشار می‌گذارند که لهستان در گروه C به رتبه دوم رسید و سوئیس،در گروه A پس از فرانسه میزبان، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را پیدا کرد.


سوئیس - لهستان

تاریخ سازی شیرهای سفید تکمیل شد. همانطور که می‌دانید آن ها قبل‌تر تنها دوبار جواز حضور در بین تیم های برتر قاره اروپا را کسب کرده بودند و در هر دو مرتبه از مرحله گروهی حذف شده بودند. یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، دست آوردی بزرگی برای فوتبال لهستان نداشت اما، از بخت و اقبال خوب‌شان، در تورنمنت فرانسه به جمع ۱۶ تیم نهایی راه پیدا کردند و در جایی از جدول قرار گرفتند که تیم‌های مدعی زیادی حضور ندارند. با این حساب آن‌ها می‌توانند موفقیت‌های خود را چند برابر کنند و پس از برد در مقابل سوئیس، به مرحله یک چهارم بروند. فرصتی طلایی برای یاران لواندوفسکی که به نظر از آن به راحتی نخواهند گذشت.

سوئیسی ها، پس از هم‌گروهی با فرانسه، آلبانی و رومانی، با ۲تساوی و یک برد، پس از فرانسه به رده دوم رسیدند و ثابت کردند که همچنان تیم درجه دوم اروپا محسوب می‌شوند. اما این پایان کار سوئیس نخواهد بود.


ترکیب احتمالی

لهستان:

فابیانسکی - لوکاس پیشزک - کامیل گلیک - پازدان - یدزژیک - بلاژیکوفسکی - کرچو ویاک - مازینسکی - کامیل گروسیکی - لواندوفسکی - میلیک

سوئیس:

یان سومر - ریکاردو رودریگز - جان ژورو - فابیان شار - لیختش‌تاینر - گرانیت ژاکا - والون بهرامی - مه‌مدی - زمایلی - شقیری - امبولو


ولز - ایرلند شمالی

امشب از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران دو تیم ملی ولز و ایرلند شمالی از مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ در استادیوم پارک دو پرنس شهر پاریس به مصاف هم می روند.

تیم ملی ولز که در گروه B با تیم های روسیه، اسلواکی و انگلیس هم گروه بود، موفق شد با کسب ۷ امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم شود.

ایرلند شمالی هم به عنوان تیم سوم گروه C به دور دوم آمده است و در مرحله گروهی دو شکست و یک پیروزی حاصل کار آنها بود و در جدول ۴ تیم برتر سوم هر گروه، در رده چهارم قرار گرفتند.

این دو تیم برای اولین بار است که در یورو حضور پیدا می کنند و برای اولین بار به دور دوم صعود کرده اند و انگیزه های زیادی برای صعود به دور یک چهارم نیز دارند.
گرت بیل در دور گروهی ۳ گل به ثمر رساند و در کنار موراتا بهترین گلزن این رقابت ها تا به اینجای کار است و بدون شک آماده ترین بازیکن یورو هم به حساب می رود و پس از گذراندن فصلی درخشان در رئال مادرید روزهای خوبی را در فرانسه سپری می کند و امیدوارست بتواند در ادامه رقابت ها هم برای تیمش مفید باشد.

گرت بیل در هر ۳ بازی ولز گلزنی کرده است و همچنین ۷ گل از ۱۱ گل ولز در دور مقدماتی را به ثمر رساند و دو پاس گل به هم تیمی هایش داد و می تواند با گلزنی در این دیدار آمار جدید در رقابت های یورو به ثبت برساند.
 
ترکیب احتمالی 

ولز:
وین هانسی، گانتر، تیلور، بن دیویس، چستر، اشلی ویلیامز، جو آلن، آرون رمزی، گرت بیل، جو لدلی، سم 

ایرلند شمالی:
میشل مک گوورن، گرت مک آئولی، جانی اوانز، استیون دیویس، کانر واشنگتون، کوری اوانز، استوارت دالاس، اولیور نوروود، آرون هیوز، جیمی وارد، کریگ کتکارت

پرتغال – کرواسی

از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران دو تیم ملی پرتغال و کرواسی در استادیوم بولارت دللیس شهر لنس به مصاف هم خواهد رفت تا سومین دیدار دو یک هشتم نهایی هم برگزار شود.

تیم ملی کرواسی پس از پیروزی مقابل اسپانیا در دور گروهی همه را شوکه کرد و نشان داد که حرف های زیادی برای گفتن دارد. کروات ها در مقابل اسپانیا از پنج بازیکن اصلی خود استفاده نکرد و لوکا مودریچ هم به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب بود و مسلما با بازگشت این بازیکنان، کرواسی حریف بسیار سختی برای پرتغال خواهد بود.

پرتغال برای صعود به دور دوم سختی فراوانی کشید و نتوانست در هیچ یک از بازی هایش به پیروزی برسد و با کسب ۳ امتیاز از ۳ بازی خود به عنوان تیم سوم به دور بعد صعود کرد. پرتغالی ها در روز آخر دور مقدماتی در مقابل مجارستان به تساوی ۳ بر ۳ رسیدند که شاید بتوان گفت این دیدار بهترین دیدار جام تا به اینجای کار بود.

جدال قدرت های فوتبال اروپا


برنامه کامل بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016+جدول


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۵ تير ۱۳۹۵
چرا فوتبالها تو استان خوزستان پخش نمیشه