معاون آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه خبر داد

طلاق توافقی رتبه چهارم مطالبات قضایی کشور/ میانگین رسیدگی طلاق توافقی ۲۶ روز

رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه طلاق توافقی با ۴.۵ درصد را در رتبه چهارم ۱۰ خواسته اول قضایی کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام حمید شهریاری درخصوص آمار ورودی پرونده‌ها گفت: 11 میلیون و 500 هزار پرونده تکراری و در گردش در واحدهای قضایی کل کشور داشتیم که از این تعداد 5 میلیون و 600 هزار پرونده غیرتکراری بودند.
 
وی افزود: 3.3 درصد شاهد افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی بودیم. در همین راستا دولت تعهدات مالی خود را به مرکز پرداخت نکرده است.
 
شهریاری در خصوص 10 خواسته اول قضایی کشور گفت: مطالبه وجه 290 هزار بوده است که 8 درصد پرونده‌های مدنی را به خود اختصاص داده است. چک 250 هزار پرونده معادل 7 درصد پرونده‌ها، مطالبه تدخیر خسارت 219 هزار، طلاق توافقی 164 هزار معادل 4.5 درصد کل خواسته‌ها با میانگین زمان رسیدگی  26 روز، مطالبه مهریه 3.5درصد خواسته‌ها، اعسار از پرداخت 127 هزار معادل 3.5 کل پرونده‌ها، مطالبه نفقه 86 هزار معادل 2.4 درصد، الزام به تمکین 85 هزار و طلاق به درخواست زوجه 72 هزار پرونده را شامل می‌شدند.
 
شهریاری با اشاره به آمار ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری گفت:  142 هزار پرونده به شعب بدوی دیوان عدالت شده است که این رقم 26 درصد افزایش داشته است از سوی دیگر مانده پرونده‌ها نیز 3 درصد افزایش داشته است.
 
وی ادامه داد: 1243 پرونده وارد هیئت عمومی دیوان شده است که 11 درصد افزایش داشته است. 19 هزار پرونده وارد شعب اجرای احکام شده است که رشد 2 برابری را در سال گذشته داشته است.
 
رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه تصریح کرد: در دادگاه عالی انتطامی قضات، 18 درصد کاهش ورودی داشتیم. 6 هزار پرونده در دادسرا وارد شده است که 65درصد افزایش داشته است و 27 درصد مانده پرونده‌ها در دادسرا را شاهد بوده‌ایم.
 
وی افزود: 743 هزار ورودی پرونده‌ها به دادگاه تجدیدنظر بوده است که 10 درصد افزایش داشته و 60 هزار پرونده به مانده‌های پرونده‌ها اضافه شده است.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار