قم؛

آیین شست و شوی گنبد و تعویض پرچم مسجد جمکران + تصاویر

آیین شست و شوی گنبد و تعویض پرچم فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران همزمان با سالروز بنای این مسجد مقدس با حضور زائران و عاشقان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین شست و شو و غبار روبی گنبدها و تعویض پرچم فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران در روز هفدهم رمضان، سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) با حضور زائران و عاشقان آن حضرت برگزار شد.
 
آیین شست و شوی گنبد و تعویض پرچم مسجد جمکران + تصاویر

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران، درباره این مراسم گفت: آیین تعویض پرچم و شست و شوی گنبدهای مسجد مقام در ساله در هفدهم رمضان، سالروز بنای این مسجد مقدس انجام می‏شود.
 
وی ادامه داد: این مراسم از سوی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری خادمان این مسجد مقدس صورت می گیرد؛ همچنین در شست و شوی گنبدهای مسجد مقام، شهرداری و آتش نشانی نیز با مسجد مقدس جمکران همکاری کردند.  
 
آیین شست و شوی گنبد و تعویض پرچم مسجد جمکران + تصاویر

وی درباره شیوه انجام این آیین، اظهار داشت: در ابتدا عده‌ای از خدام مسجد مقدس جمکران با شمعدان و لباس فرم به صورت نمادین به سمت محراب این مسجد مقدس رفته و به همخوانی دعای فرج می پردازند و در ادامه، پس از انجام برنامه در محراب، در جلوی درب ورودی صحن اصلی مسجد مقدس جمکران قرار می گیرند و ادامه مراسم با تلاوت قرآن کریم و مدیحه سرایی دنبال می‌شود.
 
آیین شست و شوی گنبد و تعویض پرچم مسجد جمکران + تصاویر

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران بیان داشت: در قسمت پایانی متولی تعویض پرچم با بالا رفتن از گنبد مسجد مقدس جمکران، اقدام به تعویض پرچم این مسجد مقدس می کند؛ همزمان با انجام برنامه تعویض پرچم، گنبد مسجد مقدس جمکران نیز شست و شو و غبار روبی می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.