انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر کُردی درشهرستان سقز

دبیرخانه دایمی سیزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز فراخوان این جشنواره را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،بر اساس فراخوان جشنواره، هر گروه نمایشی داوطلب حضور در جشنواره باید یک نسخه متن کامل نمایشنامه به زبان کُردی همراه با درخواست حضور و مجوز کتبی نویسنده را حداکثر تا 25 تیرماه 95 به دبیرخانه ارسال کند.

آثار راه یافته به جشنواره تا 20 شهریورماه 95 اعلام می شود و ارسال سه حلقه لوح فشرده از اجرای صحنه‌ای نمایش با کیفیت خوب صدا و تصویر تا دهم شهریور ماه 95 برای دبیرخانه ضروری است.

شرط اصلی حضور در جشنواره ارائه متن کامل نمایشنامه به زبان کُردی می‌باشد و متن‌هایی که توسط نویسندگان برای حضور در جشنواره کُردی سقز نوشته شده باشد در اولویت انتخاب خواهد بود.

دبیرخانه جشنواره به گروه‌های راه یافته به بخش مسابقه حداکثر تا 25 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.

در این فراخوان به اهداف اصلی جشنواره از جمله توجه به ادبیات و زبان کُردی به عنوان پشتوانه غنی جهت تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متن‌های نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی مناطق کردنشین با تأکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی تازه به فرهنگ عامه، آداب، رسوم و آئین‌های سنتی، اشاره شده است.

بازآفرینی و بازنمایی خلاقانه حماسه، آیین‌ها و رسوم ملی مذهبی از طریق هنر وزین نمایش و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه های نوگرایانه در بین تماشاگران و هنرمندان و ایجاد پیوند با مردم و جلب مشارکت آنان برای رشد و اعتلای تئاتر در مناطق کُردنشین و ایجاد شور و نشاط در جامعه از دیگر اهداف است.

دبیرخانه دایمی جشنواره تئاتر کُردی در شهر سقز استان کردستان دایر است و هنرمندان عرصه نمایش می توانند از طریق شماره های 08736222266 و نمابر 0873622270 اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

گفتنی است،این جشنواره از یکم تا پنجم مهرماه سال جاری در سقز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.