مجوز اصلاح ژنتیک در انسان‌ها !

قوانین آمریکا به محققان این کشور اجازه نمی‌دهد که از ویرایش ژنی بر روی DNA انسان‌ها استفاده کنند اما اکنون و برای اولین بار گروهی از محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا مجوز این مطالعه را دریافت کرده‌اند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   قوانینی که تاکنون در امریکا وجود داشت هر گونه اصلاح ژنی بر DNA انسان‌ها را رد می‌کرد اما محققان دانشگاه پنسیلوانیا برای اولین بار این مجوز را دریافت کردند. 

 در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی، گروهی از محققان چینی دی ان‌ای ۵۴ جنین را با کمک ویرایش ژنی CRISPR/Cas ۹ اصلاح کردند. در این مطالعه، ویرایش ژنی ۲۸ جنین با موفقیت روبرو شد اما ویرایش ژنی ۲۶ جنین که حدود نیمی از آن‌ها را تشکیل می‌دادند، با شکست مواجه شد. 

همزمان با آزمایش‌های محققان چینی بحث‌های علمی زیادی در دنیای پزشکی بروز کرد که به غیرقانونی بودن این آزمایش‌ها تاکید می‌ورزید. 

قوانین امریکا به محققان این کشور اجازه نمی‌دهد که از ویرایش ژنی بر روی DNA انسان‌ها استفاده کنند اما اکنون و برای اولین بار گروهی از محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا مجوز این مطالعه را دریافت کرده‌اند. 

در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش‌ها نه تنها می‌توان بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها را درمان کرد حتی می‌توان به اصلاح بیماری‌هایی پرداخت که کودکان امروزی با آن دست به گریبان هستند به همین دلیل این مطالعه می‌تواند انقلاب عظیمی را در علم پزشکی به وجود آورد. 

محققان در این مطالعه با استفاده از سلول‌های T به سه نوع سرطان ارثی حمله می‌کنند و با اصلاح سیستم ایمنی این سلول‌ها به بیماران در مبارزه با سرطان‌ها یاری می‌رسانند. 

محققان دانشگاه پنسیلوانیا مجوز تحقیق بر انسان‌ها را دریافت کرده‌اند اما آغاز این مطالعه به مجوز اداره مواد غذایی و دارویی امریکا Food and Drug Administration نیز نیاز دارد. 

منبع:مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار