فاز مطالعاتی طرح اعتلای علوم انسانی تا ۴ ماه آینده تمام می شود

رییس پژوهشگاه علوم انسانی از اجرای ۱۰۰ پروژه در قالب طرح اعتلای علوم انسانی و اتمام فاز مطالعاتی آن در چهار ماه آینده خبر داد.

حسینعلی قبادی رییس پژوهشگاه علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اینکه طرح اعتلای علوم انسانی یک طرح کلان ملی بشمار می رود بنابراین برای اجرای آن باید ابتدا فاز مطالعاتی صورت می گرفت تا بتوانیم نقشه راه صحیحی برای اجرای آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اعتلای علوم انسانی بعنوان یک اتفاق مهم در حوزه علوم انسانی، افزود: برای تحقق این طرح ۱۰۰ پروژه تعریف و راه اندازی می‌شود. در واقع این طرح، میان رشته‌ای و چند ساحتی است که باتوجه به گستردگی باید برای اجرا، مطالعه دقیقی روی آن صورت گیرد.

قبادی بیان کرد: در طرح جامع اعتلای علوم انسانی برنامه داریم مبانی مطلوب این علم را معطوف به فرهنگ آموزه‌های دینی، بومی سازی و کاربست علوم انسانی مورد بررسی قرار دهیم. در حقیقت طرح اعتلای علوم انسانی در چارچوب حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی برنامه ریزی شده و قرار است شبکه‌ای از پروژه‌های مختلف را در بر گیرد.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم راهکارهای کلان ارتقا برای کارآمد سازی علوم انسانی را شناسایی، تبیین و معرفی کنیم، اظهار داشت: در تدوین و اجرای این طرح با مجموعه های مختلف نظام و دولت از جمله سازمان برنامه و توسعه، وزارت علوم و دستگاه های ذی‌نفع هماهنگی صورت گرفته است.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی یادآور شد: در گذشته مطالعات مربوط به حوزه علوم انسانی بیشتر نظری و نقدها به این علم نیز به صورت یک‌طرفه بود که در طرح اعتلای علوم انسانی قصد داریم مبانی این علم را به صورت میان رشته ای توسط نخبگان بررسی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار