اولاند: از رأی انگلیسی‌ها بسیار متأسفم هرچند به آن احترام می‌گذارم

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد خروج انگلیس از اتحاديه اروپا نبايد موجب بلاتکلیفی اروپاییان شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛  "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه شنبه اعلام کرد برکسیت «پرسشی را برای همه دنیا بوجود آورده است.» 

اولاند همچنین خروج «منظم» انگلیس را از اتحادیه اروپا خواستار شد. 

رئیس جمهور فرانسه پس از پایان دیدار با "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد در کاخ الیزه به خبرنگاران گفت: «برکسیت یقینا در جایگاه انگلیس در سازمان ملل متحد پیامدی نخواهد شد. اما بدیهی است برای کل دنیا سؤالی به وجود می آید و آن این است که چه اتفاقی خواهد افتاد ؟» 

وی باردیگر تأکید کرد از «رأی انگلیسی ها بسیار متأسف است هرچند به آن احترام می گذارد زیرا دموکراسی است.» 

فرانسوا اولاند باوجود این بار دیگر «پی بردن به همه نتایج و پیامدهای برکسیت را خواستار شد.» 

وی افزود: «ما باید هم اکنون این جدایی را در چارچوب اتحادیه اروپا سازماندهی کنیم. اما این موضوع باید به شکلی منظم و براساس قوانینی که در پیمان‌ها وجود دارد صورت گیرد.»

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد به رغم برکسیت، فرانسه در نظر دارد «روابط خود با انگلیس را در زمینه اقتصادی و همچنین مسائل مهاجران و آوارگان یا در زمینه دفاعی حفظ کند.»

اولاند پس از گفتگوهای متعددی که روز جمعه به ویژه با "مارتین شولتس" رئیس پارلمان اروپا و "ژان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپا داشت، شنبه با "الکسیس سیپراس" نخست وزیر یونان تلفنی گفتگو کرد. 

دفتر ریاست جمهوری اولاند اعلام کرد «مقامات دو کشور به این نتیجه رسیدند اروپا نمی تواند در دوره ای از بلاتکلیفی به سر ببرد. دو طرف شفافیت در خصوص جدول زمانی و روند برکسیت را خواستار شدند.»

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا نیز قرار است شامگاه شنبه در ضیافت شام «غیررسمی» در کاخ الیزه، با اولاند دیدار کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار