مجله تایم گزارش داد:

نتایج برکسیت چه تأثیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد گذاشت؟

مجله تایم در مطلبی به تأثیر برکسیت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله تایم، تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تنها بر بازارهای مالی جهانی تاثیر نگذاشت؛ بلکه احزاب آمریکا نیز تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند. برای مثال، در صورتی که سیاست‌های سختگیرانه انگلیس در زمینه تجارت و مهاجرت به آمریکا نیز سرایت کند، دموکرات‌ها با مشکلات عمده‌ای روبرو خواهند شد.

دونالد ترامپ – نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – از این سیاست‌‎های انگلیس حمایت کرده‌است. او وعده داد با مذاکرات مجدد تجاری، کارخانه‌های آمریکایی را دوباره به خاک این کشور برگرداند. او همچنین تعهد کرد در امتداد مرز آمریکا و مکزیک دیواری بکشد تا مهاجران غیرقانونی اجازه ورود به آمریکا را نداشته باشند. این‌ها همان نظراتی هستند که در انتخابات مقدماتی، موفقیت چشمگیری نصیب ترامپ کرد و همان عقایدی است که انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کرد.

ترامپ در اسکاتلند به خبرنگاران گفت: "مردم (انگلیس) می‌خواهند کشورشان را پس بگیرند، آن‌ها طرفدار استقلال هستند. با اینکه این استقلال در تمامی کشورهای اروپایی وجود دارد، به نظر من مردم انگلیس به دنبال مفهومی فراتر از آن هستند."

اکنون، شعارهای تبلیغاتی ترامپ نگرانی کمپین هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – را بر انگیخته است. مقامات آمریکایی هشدار دادند سیاست‌های دونالد ترامپ منجر به حوادثی در آمریکا می‌شود که نوسانات بازار در پی رای آوردن برکسیت در برابر آن هیچ است. آن‌ها اعلام کردند در صورت رای آوردن ترامپ و تصدی ریاست جمهوری آمریکا به دست وی، صندوق بازنشستگی، سرمایه‌های خود را از دست خواهد داد.

"جِیک سالیوان" – مشاور سیاسی هیلاری کلینتون – گفت: "من اطمینان دارم خانواده‌های کارگران آمریکایی هم اکنون نتایج رای آوردن ترامپ را حس می‌کنند. امیدوارم آن‌ها از خودشان بپرسند آیا به دنبال تنش‌های اقتصادی، ریسک و مسائل خطرناک دیگر هستند یا خیر."

با این‌حال به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی مسائلی مانند پوپولیسم و تفکرات ضد مهاجرت مردم انگلیس که منجر به رای آوردن برکسیت شد را دست کم گرفته‌اند. یکی از نزدیکان کلینتون گفت: "شکل گرفتن این تفکرات یک‌روزه نبوده است. این تفکرات حقیقی هستند و در جامعه وجود دارند." به همین دلیل، می‌دانیم انگلیس تنها کشوری نیست که مردمش مخالف وضع موجود هستند؛ فرانسه و اتریش نیز در حال بررسی چنین اقدامی هستند.

از آنجایی که در تاریخ آمریکا هیچ نامزد جمهوری‌خواهی بدون به دست آوردن اکثریت آرا در ایالت اوهایو، موفق به کسب سمت ریاست جمهوری آمریکا نشده است، کلینتون نیز سفرهای خود به این ایالت را افزایش داده است. کلینتون در تبلیغات خود کمتر به پیامدهای اقتصادی برکسیت در جهان می‌پردازد و در عوض، تمرکز خود را مسائل معیشتی مردم آمریکا معطوف کرده است. با این حال به نظر می‌رسد نتایج انتخابات در ایالت اوهایو به نفع کلینتون تمام شود. مشاوران کلینتون دلیل این امر را افزایش 76 درصدی جمعیت اسپانیایی‌زبانان ساکن این ایالت طی 16 سال گذشته اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار