رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

47 کیلومتر مربع پهنه های گسل در داخل شهر تهران وجود دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تهیه نقشه های پهنه های گسلی در محدوده شهر تهران را اتفاق بزرگی دانست و اعلام کرد: 47 کیلومتر مربع مساحت پهنه های گسل در داخل شهر تهران قرار دارد.

47 کیلومتر مربع پهنه های گسل در داخل شهر تهران وجود داردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست رسانه ای ابلاغ نقشه های پهنه های گسلی در محدوده شهر تهران اظهار کرد: در فرآیندی مستمر 410 کیلومتر فضای جغرافیایی بررسی شده است که 249 کیلومتر مربع از کل گسل ها در شهر تهران تدقیق شده است.

به گفته صادقی مساحت کل پهنه های گسل های قرار گرفته در تهران 80 کیلومتر مربع است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: بر اساس طرح جامع مدیریت بحران، نقشه تدقیق گسل های شهر تهران تهیه و با دستور شهر دار تهران بر روی نقشه طرح تفصیلی قرار گرفته است به طوری که با تصویب نهایی آن در شورای عالی معماری و شهرسازی قابل اجرا است.

وی بیان کرد: از سال 1387 این موضوع در دست رسیدگی بوده است به طوری که در تائید اسناد اختلاف نظر بود اما با پیگیری وهماهنگی شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری، وزارت راه، مسکن و شهرسازی، نقشه های گسلی در کمیته فنی استاندارد 2800 تصویب شد.

صادقی اظهار کرد: با تائید نقشه ها و اجرایی شدن آن، تکلیف ساختمان سازی مشخص می شو و در این راستا باید پیش نویس مقاوم سازی غیر سازه ای نیز تهیه شود.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب در دستورالعمل مقاوم سازی غیر سازه ای تدابیری از جمله آموزش و مانور برای ساکنان ساختمان های روی گسل در نظر گرفته می شود.

وی همچنین گفت : شهر تهران نیازمند نقشه های ژئو تکنیکی پهنه ها و نقشه حاک دستی است تا با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات یک شهر امن داشته باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم با تدقیق نقشه پهنه های گسلی توجه دولت و حاکمیت به گسل های پنهان و زیر سطحی جلب شود، افزود: شناسایی و تدقیق نقشه پهنه های گسلی باید استمرار داشته باشد به طوری که اکنون ۴ کیلومتر به اندازه گسل کن اضافه شده و گسل نیاوران نیز از 13 کیلومتر افزایش یافته است و ادامه این روند با تامین اعتبار و فراهم کردن تکنولوژی پیشرفته سرعت می گیرد.

صادقی تصریح کرد: تدقیق نقشه پهنه های گسلی شهر تهران از حقوق شهروندی است تا بدین ترتیب مردم بدانند کجا زندگی می کنند و بر چه خاکی سرمایه گذاری می کنند و چه تدابیری باید برای مقاوم سازی ساختمان ها و محل سکونت آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار