اصفهان؛

۱۲ اثر تاریخی چادگان در صف ثبت ملی است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ۱۲ اثر تاریخی از شهرستان چادگان در صف ثبت ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری  در جلسه بررسی نقاط قوت شهرستان چادگان در حوزه گردشگری اظهار داشت: شهر اصفهان با داشتن ۱۹۹ رشته صنایع دستی گوی سبقت را از شهر جی پور هندوستان ربود و علاوه بر کسب رتبه برتر در شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر برتر صنایع دستی در جهان شناخته شد.

وی به ثبت مقبره کاوه آهنگر در فهرست آثار ملی به همراه ۱۱ اثر تاریخی دیگر از این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون فقط پل تاریخی اورگان و خانه تاریخی معظم الملک ثبت ملی شده اند و ۱۲ اثر دیگر به زودی در صف ثبت در فهرست آثار ملی قرار خواهند گرفت که بنای تاریخی مقبره کاوه آهنگر جزو این آثار است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان همچنین به وجود ۶۸ تپه تاریخی در شهرستان چادگان اشاره کرد و گفت: قدمت ۱۰ تپه تاریخی به هزاره های قبل از میلاد می رسد و با استخراج آثار تاریخی از این تپه ها سایت موزه ها در محل کاوش و موزه های مردم شناسی و باستان شناسی در شهرستان چادگان تاسیس خواهد شد.

وی همچنین به تبدیل زیارتگاه امامزاده عبداله بن زید حسنی(ع)  شهر رزوه به محل گردشگری مذهبی شهرستان چادگان اشاره کرد و افزود: با تدوین بانک اطلاعاتی و فرصت های سرمایه گذاری از پتانسیل های شهرستان چادگان اطلاعات در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

اللهیاری در پایان اضافه کرد: احیای بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی مهمترین سیاست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.