پس از خروج انگلیس؛

اسلوواکی به دنبال خروج از اتحادیه اروپا

حزب راست‌گرای اسلوواکی‌با تهیه طوماری تلاشی را برای برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا در این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، حزب راست‌گرای اسلوواکی موسوم به «اسلوواکی ما»‌امروز  طوماری را برای برگزاری همه‌پرسی مشابه انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا به راه انداخت.

این حزب در بیانیه‌ای که در وبسایت آن منتشر شده، نوشته است: شهروندان انگلستان تصمیم گرفته‌اند تا دستورات دیکته ‌وار بروکسل را نپذیرند.این موضوع زمانی برای اسلوواکی مهم است تا این کشتی در حال غرق شدن اتحادیه را ترک کند. بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم تا در روز جمعه تلاشی را برای تحقق بخشیدن به یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی‌مان آغاز کنیم. در این اقدام به جمع‌آوری امضاهای لازم برای برگزاری همه‌پرسی در خصوص خروج اسلوواکی از اتحادیه اروپا خواهیم پرداخت.

بر اساس قانون اسلوواکی، برای اینکه یک همه‌پرسی به صورت قانونی در این کشور برگزار شود، باید حداقل 350 هزار امضا جمع شود.

براساس نتایج همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه رأی داده‌اند. بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد.

با این رأی فرآیندی پیچیده و دستکم دو ساله برای خروج انگلستان آغاز می‌شود. انگلستان اولین کشوری است که تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفته و به همین دلیل ابهامات زیادی در ساز و کار اجرایی این فرآیند وجود دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار