مدیر موسسه ناجی هنر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت فیلم‌های پلیسی در اولویت فیلمسازان نیست!

سینمای پلیسی با توجه به استانداردهای خاصی که در آن وجود دارد، بضاعت و تلاش خاصی را می‌طلبد؛ به همین دلیل ساخت فیلم‌های پلیسی در اولویت فیلمسازان نیست.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  موسسه ناجی هنر که تنها متولی ساخت فیلم‌های پلیسی در کشور است، چند روز پیش با تغییر مدیریت همراه بود و محسن هاشمی به عنوان سرپرست این موسسه معرفی شد. به همین جهت با هاشمی در خصوص فعالیت های این موسسه و به طور کلی برخی از موضوعات فیلم پلیسی در سینما و تلویزیون گفتگو کرده ایم.
 
هاشمی در ابتدای سخنان خود در خصوص کمتر ساخته شدن فیلم های پلیسی در سینمای کشور به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سینمای ایران با محدودیت ژانر مواجه هستیم و بجز یکی دو ژانر که در آنها فیلم ساخته می‌شود، در بخش‌های دیگر شاهد ساخت کمتر آثار هستیم. در این میان سینمای پلیسی با توجه به استانداردهای خاصی که در آن وجود دارد، بضاعت و تلاش و ممارست خاصی را می‌طلبد؛ به همین دلیل ساخت فیلم‌های پلیسی در اولویت فیلمسازان نیست.

هاشمی در خصوص اینکه تا چه میزان فیلم‌های پلیسی ایرانی به واقعیت در جامعه نزدیک است، اظهار داشت: سینما به طور کلی قرار نیست به واقعیت نزدیک باشد و گاه برای جذب مخاطب باید تخیل در آن وجود داشته باشد. هرچند فیلم‌های تولیدی در ناجی هنر بسیار به حقیقت جامعه نزدیک است. به دلیل اینکه هدف ما فقط جذب مخاطب صرف نیست و به دنبال روشنگری و آگاهی رساندن در میان آحاد جامعه است. در حقیقت اگر سینما در این بخش غیر واقعی عمل کند، از رسالت اصلی خود دور می ماند.
 
سرپرست موسسه ناجی هنر در مورد غیر واقعی بودن بعضی از صحنه‌ها و وجود نداشتن صحنه‌های جذاب در فیلم‌های پلیسی گفت: بخشی از این مشکل به بضاعت سینما برمی‌گردد و بخش دیگرش به نبود توانایی تکنیکی در میان فیلمسازان. برخی از صحنه‌ها آنقدر سخت است که فیلمساز قید آن را می‌زند. همچنین ما به آن سینمای حرفه‌ای با آن امکانات نامحدود دسترسی نداریم و باید تلاش کنیم به آن سینمای ایده آل برسیم.
 
محسن هاشمی در انتهای سخنان خود در مورد در اختیار قرار دادن امکانات به فیلمسازان گفت: ما در حد توان تمام امکانات را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهیم اما در برخی موارد فیلمسازان به صورت درست از آنها استفاده نمی کنند و باید به این مورد نیز توجه شود.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار