«مثل آب برای شکلات» در فضای رئالیسم جادویی شکل می‌گیرد

نمایش «مثل آب برای شکلات» در راستای تجربه‌های قبلی، در ساخت فضای رئالیسم جادویی و تلفیق فرهنگ جنوب ایران با فرهنگ داستانی نمایش‌نامه است.

ابراهیم پشت‌کوهی کارگردان نمایش «مثل آب برای شکلات» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: نمایش «مثل آب برای شکلات» را چند سال پیش اجرا کردیم و چون این اثر در همان زمان با استقبال روبرو شد و مخاطبان به دنبال اجرای مجدد این اثر در تهران بودند، به همین خاطر دوباره با همان گروه قبلی در پی اجرای آن بر آمدیم. چراکه معتقدم بسیاری از کارها باید به صورت تکرار در مکان‌های مختلف اجرای عمومی برود.
 
وی ادامه داد: بعد از اینکه تصمیم به اجرا گرفتیم، طی مذاکره‌ای با تماشاخانه ایرانشهر قرار شد این اثر در مرداد ماه  در یکی از سالن‌های آنجا به روی صحنه برود. همچنین در حال حاضر هم بازیگران نمایش در بندرعباس مشغول تمرین هستند.

پشت کوهی با اشاره به تغییرات نمایش نسبت به اجرای قبلی افزود: تغییرات بنیادی در متن صورت نگرفته، فقط دو تا از بازیگران تغییر می‌کنند و به زعم اینکه نمایشنامه کلاسیک و معاصر بوده در این بخش هم تغییری نخواهیم داشت.

وی  درباره نمایشنامه گفت: این اثر در مورد خانواده‌ای است که مادر خانواده آنقدر وابسته به سنت‌های قدیمی است که اهل گفتگو با دخترانش نیست. در واقع ماهیت متن به فضای آمریکای لاتین برمی‌گردد که تقریبا اینگونه سنت گرایی  به جنوب ایران  هم نزدیک است. به همین خاطر این اثر در راستای تجربه‌های قبلی در ساخت فضای رئالیسم جادویی و تلفیق فرهنگ جنوب ایران با فرهنگ داستانی نمایشنامه پیش رفته است.

پشت کوهی تاکید کرد: به اعتقاد من بخشی از خاستگاه تئاتر ایران در جنوب است و به طور حتم بعد از اجرا در تهران قرار است در بندرعباس اجرا کنیم؛ زیرا نمایش ها علاوه بر تهران باید در شهرهای دیگر هم اجرا شود.

گفتنی است؛ رويا نونهالي، محمد سايباني، حسين اصيلي، الهام اسكندري، فاطمه جعفري، بهنام پانيزه، سارا شاهي، معصومه آقابيگي، افسانه پرمر، وحيد فراهاني و مهسا شكوهي بازیگران این نمایش‌اند. همچنین بهرنگ عباس‌پور، فرزاد ادهمي، طارق نيك‌پور موسيقي، حسين اصيلي خواننده،  ابراهيم پشت‌كوهي طراح صحنه و لباس، سيماكهنمويي و سعيد عيسايي دستيار كارگردان،  دیگر اعضای گروه اجرایی‌اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار