موشا، نخستین فیلی که پای مصنوعی دارد + عکس

یکی از کاربردهای مهم فناوری، به غیر از کمک به انسان‌ها برای رفاه آنها، کمک به حیواناتی است که یکی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند یکی از این موارد فیلی است که به تازگی یک پای مصنوعی دریافت کرده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موشا، یک فیل آسیایی است که پای راست خود را در جریان انفجار مین از دست داده است و هم‌اکنون نخستین فیلی است که اندام مصنوعی دریافت کرده است.
 
این فیل که در تایلند زندگی می‌کند، 2/5 سال دارد و تردچای جیواکیت (Therdchai Jivacate)، یک جراح حاذق و سازنده اندام مصنوعی، او را جراحی کرده و پای مصنوعی را برای آن گذاشت است تا به زندگی عادی خود بازگردد.

موشا، نخستین فیلی که پای مصنوعی دارد + عکس

موشا، نخستین فیلی که پای مصنوعی دارد + عکس


موشا، نخستین فیلی که پای مصنوعی دارد + عکس
 
جیواکیت در این مورد می‌گوید: «زمانی که موشا را دیدم، متوجه شدم که وی برای درست راه رفتن از خرطوم خود کمک می‌گیرد. از این رو، تصمیم گرفتم تا این چالش بزرگ را بپذیرم و یک دست مصنوعی برایش طراحی و تولید کنم».
 
وی برای ساخت این دست 15 کیلوگرمی از ترموپلاستیک، فلز و الاستومر استفاده کرده و امیدوار است که بتواند در آینده‌ای نزدیک و با استفاده از مواد بهتر، دست مصنوعی دیگری را تولید کند که علاوه بر سبکی، از مقاومت بالایی نیز برای تحمل وزن این فیل برخوردار باشد.

منبع:آنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار