زنجان؛

افزایش مصرف فراورده های نفتی در زنجان

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت:طی سه ماهه اول امسال مصرف فراورده های نفتی در زنجان افزایش داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛آقامحمدیان افزود : طی سه ماهه اول امسال مصرف فراورده های نفتی در زنجان 2درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : میزان مصرف در این مدت در حدود ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با مصرفی در حدود ۱۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، نشاندهندهی افزایش 2درصدی است.

آقامحمدیان با اشاره به میزان مصرف بنزین موتور، عنوان کرد: میزان مصرف بنزین موتور در حدود ۷۹ میلیون لیتر بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل در ۳ ماهه اول سال با مصرف ۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نشان از یك كاهش ۲ درصدی دارد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خاطر نشان کرد :در استان شاهد یك افزایش ۹ درصدی در ۳ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در مصرف نفت‌گاز بخش غیرنیروگاهی بوده‌ایم. به‌طوری‌كه میزان مصرف در ۹۳ روز سال‌جاری ۱۰۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و مصرف مدت مشابه سال قبل نیز ۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر است.

آقامحمدیان اظهار داشت:مصرف نفت‌كوره نیز در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه با كاهشی در حدود ۵۶درصد رو به رو بوده است به‌طوری‌كه میزان مصرف امسال ۲ میلیون لیتر و مصرف مدت مشابه سال قبل نیز در حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به روند کاهشی مصرف نفت‌سفید و نفت‌کوره، خاطرنشان کرد: میزان مصارف نفت سفید و نفت‌كوره کاهش داشته است و روند كاهشی میزان مصارف نفت سفید و نفت‌كوره با توجه به گازكشی مصارف خانگی و از طرفی تبدیل سوخت در ۳ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه كماكان ادامه دارد؛ به‌طوری‌كه میزان مصرف نفت سفید در ۳ ماهه سال‌جاری ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده و میزان مصرف در مدت مشابه نیز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر است كه این میزان مصرف حاكی از یك كاهش ۱۳ درصدی در مصرف نفت سفید دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.