توسط مرکز پژوهش های مجلس؛

شماره دوم کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس در مورد زنان و خانواده» منتشر شد

کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس در مورد زنان و خانواده (دوره دوم خرداد ۱۳۶۳ تا خرداد ۱۳۶۷)» منتشر شد.

شماره دوم کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس در مورد زنان و خانواده» منتشر شد
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین شماره از سلسله کتابهای الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده (دوره دوم خرداد 1363 تا خرداد 1367)» توسط مرکز پژوهشها منتشر شد.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: دومین دوره مجلس شورای اسلامی در 7 خرداد ماه 1363 آغاز به کار کرد، در این دوره از مجلس چهار نماینده زن حضور داشتند که همگی از حوزه انتخابیه تهران بودند. این دوره نیز همانند دوره اول در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس قرار داشت. در این دوره برای حمایت از اقشار مختلف مردم که در جنگ آسیب دیده بودند، مصوبات رنگ و بوی حمایتی گرفت. این اقشار شامل: نیروهای مسلح و خانواده شهدا، جانبازان و مفقودان و ... بودند، اما قوانین دیگری نیز در رابطه با زنان، خانواده و کودکان نیز به تصویب رسید که در این مجموعه آورده شده است.
 
این مقدمه می‌افزاید: این دوره زمانی، کار خود را در شرایطی به پایان رساند که توطئه‌های شیطانی ابرقدرت‌ها و وابستگانشان در ابعاد مختلف ادامه داشت و به حق نمایندگان این دوره به خوبی توانستند برای حاکمیت قوانین اسلامی تلاش کنند و رسالت مکتبی را سرلوحه اهداف خود قرار دهند و به این گفته امام (ره) که «مسئولیت‌هایی که چنین مجلسی دارد بزرگ است» در حد توان جامه عمل بپوشانند.
 
نمایندگان دومین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار سال فعالیت خود به بررسی و تصویب 316 طرح و لایحه پرداختند و 540 جلسه علنی برگزار کردند. از تعداد 316 طرح و لایحه مطرح شده، تعداد 34 مورد به نوعی در خصوص با زنان، خانواده و کودکان بوده که از این تعداد 27 مورد تصویب شد و به صورت قانون در آمد و مابقی به‌دلیل اتمام دوره نیمه‌تمام ماند.
 
بنابراین گزارش، شماره دوم از سلسله کتاب های «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده(دوره دوم خرداد 1363 تا خرداد 1367)» در قالب دو فصل تحت عناوین مصوبات و طرح‌ها و لوایح نیمه‌تمام، تدوین شده است.
 
دومین شماره از کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده» به همت شهناز رجبی گردآوری و در 462 صفحه منتشر و 50 هزار ریال قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار