یک کنسرت متفاوت در نیاوران

«ناصر منتظری» که قبلاً دو آلبوم «روزن رفته» و «چی‌چیکا» را توسط موسسه نغمه حصار منتشر کرده، این روزها در تدارک یک کنسرت موسیقی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ناصر منتظری» که قبلاً دو آلبوم «روزن رفته» و «چی‌چیکا» را  توسط موسسه نغمه حصار منتشر کرده، این روزها در تدارک یک کنسرت موسیقی است و قرار است 27 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود. این هنرمند این روزها در آستانه چهل سالگی است و به گفته خودش موسیقی را منبع درآمد و حتی یک شغل نمی‌داند و هدفش از ارائه موسیقی فقط بیان حس شخصی و علاقه به فرهنگ و هنر زادگاهش است. با این هنرمند گفت و گویی کرده‌ایم که می‌خوانید:

ناصر منتظری: موسیقی را برای آرایش کلام استفاده می‌کنم

موسیقی را از کجا و چگونه یاد گرفتید؟

- موسیقی را به صورت تجربی در بندرعباس از سن 20 سالگی  آغاز کردم، چون یک ترانه سرا به نام ابراهیم منصفی در موسیقی و شعر هرمزگان حضور جدی داشت و ترانه‌هایش را با گیتار اجرا می‌کرد و به همین خاطر خیلی از جوانان مانند من تلاش می‌کردند که گیتار یاد بگیرند تا بتوانند ترانه‌های منصفی را بنوازند.

   از فعالیت‌های جدید خود بگویید؟

- فعلا در مرحله آماده کردن کنسرت فرهنگسرای نیاوران هستم که 27 تیرماه اجرا می‌شود، همچنین پس از انتشار دو آلبوم روزن رفته و چی چی چکا به فکر جمع کردن و انتشار آلبوم سومی هستم که ترانه‌های آن نیز از ابراهیم منصفی است.در این مجموعه هم روی ترانه‌هایی که قبلا آقای منصفی  آنها را اجرا نکرده، می‌خواهم کار کنم.

 ظاهرا این اولین اجرای شما است که با بلیت فروشی همراه است. قبلاً در کشورهای دیگر اجرایی داشته‌اید؟

- این اولین اجرای رسمی است. قبلاً در تهران در نمایشگاه انجمن موسیقی و موزه سینما به مناسبت بزرگداشت ابراهیم منصفی اجرا داشته‌ام، همچنین در کشور اسپانیا دو اجرا و  سه بار هم در کشور سوئد کنسرت برگزار کرده‌ام.

 دید هنرمندان جوان شهر هرمزگان درباره نوع موسیقی شما و اجرای این ترانه‌ها چیست؟

- در این خصوص خیلی اطلاع دقیق ندارم،به این دلیل که بسیار کم اجرا گذاشته‌ام و همچنین پخش آثارم به دلایلی در بندرعباس زیاد خوب نبوده است.

آیا قرار است فقط خودتان را محدود به اجرای آثار ابراهیم منصفی کنید؟

- نه. در حال حاضر چند شعر از شاعرانی چون مولانا،حافظ، شاملو نیز انتخاب و کار کرده و تصمیم دارم در قالب یک آلبوم منتشر کنم.

 مهم‌ترین ویژگی موسیقی جنوب ریتم و روحیه برون‌گرای آن است؛ این در حالی است که موسیقی شما بیشتر حال و هوای فردی دارد، آیا برنامه برای کارهای گروهی در سبک کاری خود دارید؟

- برای من ترانه در الویت است و همانطور که خودتان اشاره کردید، ریتم در موسیقی جنوب بر کلام الویت دارد؛ اما من در سبک موسیقی‌ام این کار را نکردم و ترانه در مقایسه با موسیقی برایم مهم‌تر بود و اگر از موسیقی استفاده کرده‌ام برای آرایش کلام بوده است.از طرفی دیگر من علاقه ویژه‌ای به موسیقی ملل دارم و دوست داشتم موسیقی  سبک‌های مختلف جز یا فلامنکو یا موسیقی آمریکای لاتین را به نوعی استفاده کنم و آن را وارد موسیقی خودم کنم . دو آلبوم من فضایی خلوت  و با سازبندی محدودی کار شده است ولی تصمیم دارم در آلبوم سومم کمی سازبندی را تغییر دهم.

 در انتخاب ترانه چه مولفه‌هایی را مد نظر قرار می‌دهید؟

-انتخاب ترانه کاملا منطبق بر حس است و کاملا نظر شخصی خودم حاکم است.

آیا نگاه شما به موسیقی به عنوان یک حرفه است؟

- من موسیقی را کاملا حسی دنبال می‌کنم و به موسیقی به عنوان یک شغل یا منبع درآمد نگاه نمی‌کنم.

 در اجرای کاهای خود بیشتر تاثیر پذیرفته از موسیقی کدوم کشورها هستید؟

-گوش دادن به موسیقی ملل به خصوص موسیقی آمریکای لاتین تاثیر زیادی بر نوع نگاه من به موسیقی و آواز و حتی نحوه گیتار زدن من گذاشت.

 فضای موسیقی هرمزگان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- به نظرم موسیقی هرمزگان رشد زیادی کرده است.موسیقی جنوب جنبه‌های متنوعی دارد؛ ولی در حال بیشتر موسیقی پاپ در بندرعباس رواج دارد و آن هم به دلیل این که بندرعباس شهری مهاجرت پذیر است و تنوع آدم‌ها تبعا علاقه‌مندان به موسیقی شاد و ریتمیک بیشتر است.

یکی از مهمترین کارهایی که شما کرده اید بین نسل جوان و ترانه‌های خوب و با کیفیت یک راه اتباطی زده اید و این منجر به آشنایی نسل جوان با شعر و ترانه خوب است.درباره این موضوع چه نظری دارید؟

- به هر حال هر اثری مخاطبان خاص خودش را دارد. من سعی کردم در انتخاب ترانه‌ها و نحوه آهنگسازی و بیان ترانه دقت لازم را داشته باشم تا کارهایم دچار پرگویی و ناهمگونی میان موسیقی و ترانه نباشد و یک فضای مناسب با احوالات شخصی خودم پدید بیاورم حالا تا چه حد در این کار موفق بوده ام را نمی دانم ولی امیدوارم که اینگونه باشد.

منبع: وب سایت موسیقی ما
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.